Eladható-e a drágább termék?

A Bazilika mellett található egy fagylaltos, ahol rózsa alakban, szemnek is kedves módon művészkedik bele az édességet a tölcsérbe (www.youtube.com/watch?v=6P3MWY6shHE). Kiváló minőségű, nyírfacukorból készült bazsalikomos-citromos, levendulás-fehércsokis, trüffel-csokoládés és még számos különleges ízből lehet választani, a környékbeli fagylaltosok árainál valamivel drágábban. Eddig nem sikerült úgy odamennünk hétvégén délutáni fagyizásra, hogy ne kellett volna sorba állni.

Budán több helyen is van üzlete egy pékségnek, amely természetes, egyedi termékei egyáltalán nem tartalmaznak mesterséges anyagokat (jokenyer.hu). Állítólag a pékségek mindössze 3%-a ilyen. Zsemléjük közel háromszor annyiba kerül, mint a nagy láncok helyben sütött terméke. Már több élelmiszerboltban is kapható, tegnap az utolsó zsemléket vittem el, miközben a tömegzsemlés polc még tele volt.

Mi a közös a két cégben? 

A Bazilika mellett található egy fagylaltos, ahol rózsa alakban, szemnek is kedves módon művészkedik bele az édességet a tölcsérbe (www.youtube.com/watch?v=6P3MWY6shHE). Kiváló minőségű, nyírfacukorból készült bazsalikomos-citromos, levendulás-fehércsokis, trüffel-csokoládés és még számos különleges ízből lehet választani, a környékbeli fagylaltosok árainál valamivel drágábban. Eddig nem sikerült úgy odamennünk hétvégén délutáni fagyizásra, hogy ne kellett volna sorba állni.

Budán több helyen is van üzlete egy pékségnek, amely természetes, egyedi termékei egyáltalán nem tartalmaznak mesterséges anyagokat (jokenyer.hu). Állítólag a pékségek mindössze 3%-a ilyen. Zsemléjük közel háromszor annyiba kerül, mint a nagy láncok helyben sütött terméke. Már több élelmiszerboltban is kapható, tegnap az utolsó zsemléket vittem el, miközben a tömegzsemlés polc még tele volt.

Mi a közös a két cégben? 

Mindkettő a „piaci árnál” drágábban képes eladni olyan terméket, amiből tömegkínálat van. Nem a tömeggel akar versenyezni, hanem valamit másképp akar csinálni, mint a többiek. A fagyis esztétikai élvezetet is nyújt, miközben a kiváló minőségű alapanyagokból, kiváló minőségű végterméket csinál nagy odafigyeléssel, szakértelemmel. A pékség azt az érzést adja meg, hogy a mindennap fogyasztott termékből a legegészségesebbet vehetem magamnak és a családomnak. Olyan helyen nyitott boltokat mindkettő, ahol van rá fizetőképes kereslet.

Coachként mit tanulhatok e két cégtől?

Egyrészt, hogy a kiválóság eladja magát. Ha igényes vagyok a munkámra, ha folyamatosan megújulok képzéseken, szupervízióban, a termék – minőségi odafigyelésem, jelenlétem – eladja magát. Másrészt az egyediséget díjazza a piac. Ha nem a tömeggel versenyzek, hanem valami egyedit csinálok, a termék eladja magát. Persze odafigyelésem, jelenlétem egyedi. S hogy mitől lehet még egyedi a termék, arról coach képzésünk egyik csoportjában beszélgettünk nemrég. Legjobban az az ötlet gondolkodtatott el, hogy a coach vegye fel az ülést videóra, s adja oda az ügyfélnek a felvételt, későbbi szabad felhasználásra. Egyedinek hangzik… s bár van hipotézisem, milyen hasznot hoz a módszer az ügyfél számára, egyszer lehet, hogy ki is fogom próbálni, hogy igazoljam.

Tehát kiválóság, újítás, egyediség. Emellett persze jöhetnek a szokásos, hangzatos marketing eszközök, hogy drágábban eladható legyen a termék.

 

Kurucz Balázs

 

Coaching szemléletemre meghatározó hatással volt szupervízió alapú coaching tanulmányom, és Rogersi alapozásom. Máig nagy hangsúlyt helyezek saját magam folyamatos fejlesztésére, megismerésére. Jelenleg az ICF, Nemzetközi Coach Szövetség akkreditált coachaként dolgozom.

A Business Coach Akadémia (www.coachakademia.hu) igazgatójaként és a BKF Üzleti coach szakirányú továbbképzésnek a vezetőjeként a coach képzéseink működtetéséért, stratégiájának megvalósításáért vagyok felelős. Mindkét intézményben trénerként is dolgozom. A trénerséget a Dale Carnegie tréningcégnél tanultam, előtte az Accenture tanácsadó cég vezetői tanácsadójaként dolgoztam.

Lépj velünk kapcsolatba!