Tanulás, fejlődés, jövő

Kedves Olvasóink!

Örömmel jelentjük, hogy december 10-én megjelent a Magyar Coachszemle legújabb, immár harmadik szakmai száma „Tanulás, fejlődés, jövő” alcímmel. A lap a korábbi számainkhoz hasonlóan továbbra is ingyenesen olvasható, letölthető a következő linkre kattintva:

Magyar Coachszemle, 2012/3. Tanulás, fejlődés, jövő

Lehet-e, szabad-e különbséget tenni a tudatos, elmélyült ismeretszerzés és a tapasztalások ösztönös beépítése között? Melyik tanulási stratégia eredményesebb? Melyik tanulási forma értékesebb? Szükséges-e a tanuláshoz tananyag? Vajon valóban szakmai elvárás-e a coachok számára a folyamatos önképzés, tanulás? Mennyire őrizhető meg, vagy kelthető fel a tudásvágy felnőtt korban? Jó-e, ha a tapasztalatokból való tanulás ösztönszerű, vagy szükséges-e a tudatosítás?

Ezen kérdéseket körbejárva készítettük a jelen lapszámunkban olvasható interjúkat ismert coachokkal s egyben coachképző intézmények vezetőivel, akik saját tanulásukról és a tudásátadásról alkotott meggyőződéseikről beszéltek. Szintén az oktatás témaköréhez kötődik Dobos Elvira írása, amely egy a coaching felsőoktatás területén történő alkalmazásával kapcsolatos kutatást mutat be, s beszámolunk egy magyar tudományos újdonságról az informatika világából is. Ezen kívül büszkén tárjuk Olvasóink elé az első magyar mestercoach, Horváth Tünde, MCC hiánypótló tanulmányának második részét. (A tanulmány előző része a Magyar Coachszemle 2012/2. számában olvasható.) A team-coachingról szóló tanulmány minden coach számára átfogó ismereteket nyújt.

Bízunk abban, hogy a lapszám cikkeit olvasva mindenki megtalálja azt a számára fontos információt, tapasztalást, tudást, amit beépíthet, magával vihet vagy tudatosíthat.

A szerkesztők

Lépj velünk kapcsolatba!