Moduláris coachingkompetencia-fejlesztő képzés

„A coach az, aki azt mondja, amit nem akarsz hallani, azt látja, amit nem akarsz látni, hogy az legyél, akiről mindig is sejtetted, lenni tudsz.”
(Tom Landry, amerikai football-edző)

A coachingkompetencia-fejlesztés folyamata

I. Az iskolaszemélyes beszélgetéssel kezdődik. Ezen felmérik a célokat, igényeket. Már ekkor felismerhetők azok a coach-magatartás elemek, amelyeket később
tudatosítani fognak a coach-jelöltekben.

II. A 2 x 3 napos, illetve 2 x 2 napos modulokban azon dolgoznak, hogyan vagyunk jelen, mit veszünk észre, mit és hogyan közlünk, hogyan teremtünk kapcsolatot
saját magunkkal és az ügyfelünkkel, mit kezdünk ezzel a kapcsolattal.
Azzal is foglalkoznak, hogyan indítunk, vezetünk és zárunk le egy ülést, illetve egy egész fejlesztési folyamatot. Olyan „könnyű mondani, de nehéz megvalósítani” készségek fejlesztésén is dolgoznak, mint hogy mit teszünk, amikor nem tudjuk, hogy mit tegyünk, vagy amikor nagyon is jól esne tanácsot adni. Mindemellett a coacholás etikai és üzleti vonatkozásait is tartalmazza a tréning. Ezekben a modulokban újra megtanulják a mesterkéletlen jelenlétet, a káosz, csönd, üresség termékennyé alakítását, valamint tudatosítják a határok és a struktúra alkalmazását, hogy mindig rendelkezésre álljanak a biztonsági kapaszkodók. Az a cél, hogy mások által kifejlesztett eszköz nélkül is tudjon eredményt elérni. Majd erre a tudásra építjük az eszközhasználatot.  Minden modulban coacholnak a résztvevők, amelyet tapasztalt coachok figyelnek meg, majd szakértő visszajelzést is adnak a látott helyzetekről, folyamatokról, a hallgatók működéséről. A résztvevők ugyanakkor maguk is gyakorolják, hogyan adjanak szelektált és fejlődést segítő visszajelzést mások  működéséről.

„A coach az, aki azt mondja, amit nem akarsz hallani, azt látja, amit nem akarsz látni, hogy az legyél, akiről mindig is sejtetted, lenni tudsz.”
(Tom Landry, amerikai football-edző)

A coachingkompetencia-fejlesztés folyamata

I. Az iskolaszemélyes beszélgetéssel kezdődik. Ezen felmérik a célokat, igényeket. Már ekkor felismerhetők azok a coach-magatartás elemek, amelyeket később
tudatosítani fognak a coach-jelöltekben.

II. A 2 x 3 napos, illetve 2 x 2 napos modulokban azon dolgoznak, hogyan vagyunk jelen, mit veszünk észre, mit és hogyan közlünk, hogyan teremtünk kapcsolatot
saját magunkkal és az ügyfelünkkel, mit kezdünk ezzel a kapcsolattal.
Azzal is foglalkoznak, hogyan indítunk, vezetünk és zárunk le egy ülést, illetve egy egész fejlesztési folyamatot. Olyan „könnyű mondani, de nehéz megvalósítani” készségek fejlesztésén is dolgoznak, mint hogy mit teszünk, amikor nem tudjuk, hogy mit tegyünk, vagy amikor nagyon is jól esne tanácsot adni. Mindemellett a coacholás etikai és üzleti vonatkozásait is tartalmazza a tréning. Ezekben a modulokban újra megtanulják a mesterkéletlen jelenlétet, a káosz, csönd, üresség termékennyé alakítását, valamint tudatosítják a határok és a struktúra alkalmazását, hogy mindig rendelkezésre álljanak a biztonsági kapaszkodók. Az a cél, hogy mások által kifejlesztett eszköz nélkül is tudjon eredményt elérni. Majd erre a tudásra építjük az eszközhasználatot.  Minden modulban coacholnak a résztvevők, amelyet tapasztalt coachok figyelnek meg, majd szakértő visszajelzést is adnak a látott helyzetekről, folyamatokról, a hallgatók működéséről. A résztvevők ugyanakkor maguk is gyakorolják, hogyan adjanak szelektált és fejlődést segítő visszajelzést mások  működéséről.

A modulok között

Gyakorló coaching ülések zajlanak a résztvevők között, és külső ügyféllel.  A képzés szervezői hívják be az első külső ügyfeleket. Mivel a Flow Coaching School gyakorló coachainak jó híre van már, ezért többnyire több a jelentkező ügyfél, mint az iskolában résztvevők kapacitása. A  gyakorló ügyfeleket a részvevők ellenszolgáltatás nélkül coacholják.

Két szupervíziós ülés  során a hallgatók feldolgozhatják a coacholás tapasztalatait, illetve saját megtapasztalt akadályaikat. Az egyik ilyen ülés a középidős értékelést is magában foglalja. Ezen egyeztetik, hogy hallgatóink hol tartanak a céljaik elérésében, milyen tapasztalatokra, élményekre tettek eddig szert a coacholás közben, és milyen további támogatásra van szükségük.

A résztvevők házi dolgozatot  írnak valamelyik modell működéséről a saját gyakorlatukban, 3-4 oldalban. Ezeket valamelyik tréner kommentálja. Továbbá a négy modul valamelyikén megélt élményekről is várunk egy-egy oldalt. Mindezzel az önreflexiót kívánjuk erősíteni. Ha valaki nem szeret írni, a csoportban akváriumgyakorlat során mutathatja be, hol tart a coachcsá válás útján, milyen készségeket fejlesztett ki addig a tréning során.

Az iskola személyes beszélgetéssel zárul. Ebben értékelik az elért eredményeket, ránéznek a hiányokra, megbeszélik a továbbfejlődés lehetséges irányát, módját, valamint értékelést és javaslatot kérmek a Flow Coaching School továbbfejlesztésére.

Modulok dátumai:
2012. december 11-13.
2013. február 12-14.
április 10-11.
június 12-13. 

További felvilágosítás, árak és részvételi feltételek, információ itt.

Lépj velünk kapcsolatba!