2015 márciusában az ICF Atlantában ünnepelte alapításának 20. évfordulóját. A 3 napos rendezvényen 57 ország 117 tagszervezetének vezetője volt jelen, a több mint 25 ezer tagot képviselve, továbbá a nemzetközi board tagjai, illetve az ICF-et szolgáló tanácsadó cég alkalmazottjai, élükön az ICF ügyvezetőjével.
A konferencián szó esett mindarról, ami a tagokat érinti, befolyással van coaching tevékenységükre, továbbá ami a jövőben tovább segítheti a tagországok helyi munkáját, programjait, a coaching népszerűsítését. De mindezek előtt dolgoztunk az elkövetkezendő 2 év ICF stratégiáján és a nemzetközi stratégiai irányok saját országunk tagozatának víziójához való illesztésén. Kihirdetésre kerültek az év díjazottjai is. A Magyar Tagozat immár másodszor kapta meg az ”I Care For díjat”, ezúttal a 2014-ben elindított Coach Up projektért, melyben az ICF Magyar Tagozat akkreditált coachai AmCham tagszervezetek önként jelentkező vezetőit támogatják coaching folyamatokkal.
Miért éri meg egy nemzetközi coaching szervezethez tartozni, miért éri meg az ICF tagjának lenni?
Az ICF mint a világ legnagyobb coaching-szervezete óriási befolyással bír a coaching szakmára. Etikai kódexe alapul szolgál a coach-működéshez, kompetencia rendszere támogatja a coachok professzionális munkáját, és ezzel együtt biztosítja az ügyfelek számára a magas színvonalú coaching folyamatokat. A coachok számára a szervezet biztosítja a folyamatos képzési lehetőséget akkreditált képzéseivel (ACTSH, ACTP), coaching specifikus tanulási alkalmakkal (CCE). Nemzetközi coach akkreditációs rendszere (ACC, PCC, MCC) olyan nemzetközi sztenderdeket állít fel, melyekhez való megfelelés mérhetővé teszi a coachok számára saját szakmai szintjüket, illetve az ügyfelek számára segít eligazodni a minősített coachok közötti választásban.
Az ICF-hez való csatlakozással számos további lehetőség nyílik a tagok számára a nemzetközi és a hazai szervezetben. Gyakorolhatják coaching tevékenységüket peer coaching formájában, bárkivel a világ bármely tájáról. Választhatnak más tagországokból mentort a mentor adatbankból. Használhatják az ICF brand-et saját coaching vállalkozásuk / munkájuk során. Számos saját ICF kutatás és más, a szakmában érdekes, használható kutatás eredménye elérhető a nemzetközi weboldalon. A webináriumok, nemzetközi képzések elérhetők bármely tag számára. Ezen felül minden tag megtalálható a nemzetközi web-felületen. Évenként nemzetközi konferenciát is szervez az ICF, ahol csak a tagok vehetnek részt, és ismerhetik meg a coaching legfrissebb irányait, tendenciáit, a magasan kvalifikált szakembereket.
Az ICF folyamatosan törekszik arra, hogy minden tagja tagozati szinten is számos értéket kapjon. A Magyar Tagozat weboldala informálja a tagokat és a coaching piac szereplőit is. Minden tag regisztrálhat a coach adatbankba, így láthatóvá és megtalálhatóvá válik az ügyfelek számára. A Magyar Tagozat aktív továbbá a social média felületein, a Facebook és LinkedIn oldalakon. Számos rendezvénnyel biztosítjuk az itthoni folyamatos tanulás lehetőségét, mindezt differenciáltan tesszük, így biztosítva mind kezdő, mind tapasztalt coach tagjaink tanulási igényeinek való megfelelést. CSR programunkban minden tag számára lehetőséget biztosítunk coaching folyamatok végzésére, ahol szupervízió igénybe vételére is van mód minden, a programban részt vevő coach számára. A nemzetközi coaching hét keretén belül konferenciát szervezünk, ahol a szakmán túl a megbízói oldalt is várjuk számos színvonalas és érdekes előadással, workshoppal.
Az ICF nemzetközi szinten fókuszáltan dolgozik azon, hogy az ICF márka egyértelműen a minőségi coachingot jelentse mindenki számára. Hazai szinten is erre törekszünk, ebben segítségünkre van egy professzionális PR ügynökség is, amely támogatásával az ICF brand egyre több ismertséget kap a sajtóban, ezzel segítve a tagjaink piacon való boldogulását.
A coaching, mint minden fiatal szakma, számos más tudomány eredményeit, kutatásait integrálja fejlődésében. Ezek jórészt nemzetközi szinten történnek. Ahhoz, hogy a friss ismeretek, tudás és tapasztalat beépülhessen saját coaching szakmaiságunkba, elengedhetetlen a nemzetközi szakmai szintérhez tartozás. Ha ezzel tudunk azonosulni, akkor miért ne legyen ez a szakmai platform a világ legnagyobb coaching szervezete?
Bite Barbara
Business coach, vezetői tanácsadó, tréner, az ICF Magyar Tagozat elnöke. Sokéves, multinacionális cégnél szerzett vezetői tapasztalattal, közgazdász végzettséggel rendelkezik, élsportolói múltja meghatározó szakmai tevékenységében. Ezen alapokra építkezve végzett több coach-képzésen és szakmai fejlesztésen. Business coachként, vezetői tanácsadóként és trénerként dolgozik. A Coaching Team csapatának ügyvezetője, illetve vezetőfejlesztési és tehetségmenedzsment programok projektvezetője. A Coaching Teamben társaival alapította meg Fiatal Vezetők Akadémiáját, a Női Vezetők Akadémiáját, a Híd a Generációk között programot, a Fiatal Utca CSR tehetségprogramot, továbbá elindítója a Lean In Circle Budapest közösségének. A látszólag kétpillérű feladat együttesben találta meg saját egyensúlyát: egyrészt a coaching adta fejlődés, változás, megismerés, felfedezés, kreativitás sokszínűségét, másrészt a vezetésben saját kompetenciái és karizmája egyvelegét. Számára mindkét pillérnek elengedhetetlen feltétele a folyamatos önismereti munka. Az ICF Magyar Tagozat elnökeként a minőségi coaching szakma minél szélesebb körben való megismerésén dolgozik.