Budapest, 2015. november 5. – Az Ericsson Magyarország K+F szervezete nyerte el idén a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) Magyar Tagozata által meghirdetett „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díjat, melyet az ICF on Tour nemzetközi coaching road show hazai eseményén adtak át 2015. november 4-én, Budapesten. A rangos díj rámutat arra, hogy egy kreatív és jól képzett szakembereket foglalkoztató szervezet sikerességéhez nagyban hozzájárul a coaching szemléletű vezetés és szervezeti kultúra, amely még vonzóbb munkahelyet, emberközpontúbb légkört tud kínálni a tehetségek számára.
Az ICF Magyar Tagozata idén első alkalommal hirdette meg hazánkban a tekintélyes coaching szervezet szakmai díját. A díj odaítélésével az ICF azt a hazai gazdasági vagy civil szervezetet kívánta elismerésben részesíteni, amely kiemelkedő minőségben tette szervezeti kultúrájának részévé a coaching szemléletű vezetést, és ennek gyakorlatát is példamutató módon építette be szervezeti működésébe.
Az ICF zsűri döntése alapján „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díj 2015. évi győztese az Ericsson Magyarország K+F központja lett. A díjat Bite Barbarától, az ICF Magyar Tagozata elnökétől Ericsson Magyarország K+F központjának coaching stratégiáért felelős csapatának képviseletében Érsek Gizella kompetenciafejlesztési vezető, belső coach és Szabó Tamara belső kommunikációért és innovációért felelős vezető, belső coach vehette át 2015. november 4-én, az ICF on Tour nemzetközi coaching road show budapesti eseményén.
„Az ICF zsűri a pályázatra érkezett szakmai anyagokat kivétel nélkül igen magas színvonalúnak találta. Jól látszik, hogy már Magyarországon sem csak a vezetők kiváltsága a coaching, hanem a szervezeteken belül egyre többen részesülhetnek benne. Az Ericsson Magyarország K+F központja szakmai teljesítményében kiemelkedő, ahogy az emberközpontú szervezet kialakításáért egy hosszú távú fejlődési ívbe illesztette a coaching megközelítést. A vállalat kultúrájának egyik legfontosabb eleme az egyéni potenciál kibontakoztatása. A coaching mint szemlélet és gyakorlat áthatja a szervezet mindennapjait. Alulról és felülről jövő kezdeményezések integrálásával, külső és belső coachok együttes jelenlétével erősítik a coaching kultúrát. Minőségbiztosítási rendszert működtetnek a coachingban is, a szervezetben működő coachokat a nemzetközi ICF kompetenciák mentén értékelik, és továbbképzési, szupervíziós lehetőséget is biztosítanak belső coachaik számára. Szívből gratulálunk a 2015. évi győztesnek!” – mondta el a díjátadón Bite Barbara, az ICF Magyar Tagozatának elnöke.
A K+F tevékenység nemcsak a nemzetközi cégek életében, hanem Magyarország gazdasági fejlődésében is kulcsfontosságú. A magasan képzett hazai mérnökök megbecsült szereplői a munkaerőpiacnak, a jelenleginél sokkal nagyobb számban is fel tudná őket szívni a gazdaság, akár itthon, akár külföldön. A vállalatok körében nagy a verseny tehát a magasan képzett és kiemelkedően tehetséges magyar mérnökökért. Nem véletlen, hogy a legnagyobb K+F igényű vállalatok mindent megtesznek, hogy emberközpontú, a tehetségek kibontakozását támogató, vonzó munkahelyet kínáljanak a fiatal szakemberek számára. Ennek sikerében pedig döntő szerepet játszik a szervezet coaching szemléletű működtetése.
„Nagy megtiszteltetés számunkra hogy a világ legnagyobb coach szervezete, az ICF Magyar Tagozata az Ericsson Magyarország K+F szervezetetét találta legméltóbbnak „Az Év Coaching Szemléletű Szervezete” díjjal járó szakmai elismerésre. Mindenképpen figyelemre méltó mindaz az alulról jövő kezdeményezés, ami a coaching szemlélet elterjesztését célozza. Az, hogy ezek elindultak, teret kaptak, és sikerrel futnak jól példázza magát a szemléletet. Ezekben éppúgy megjelenik a felelősségben tartás, a bátorítás, a felhatalmazás, mint az egymás iránti bizalom.” – emelte ki Szabó Tamara, az Ericsson K+F belső kommunikációért és innovációért felelős vezetője, belső coach.
„Az Ericsson a nemzetközi vállalatcsoport egyik legnagyobb K+F központját működteti Budapesten. Tevékenységében példaértékű az oktatás–alapkutatás–alkalmazott kutatás–ipari megvalósítás láncolata. Olyan előremutató és a jövőt meghatározó kutatási és fejlesztési témákon dolgozunk, mint például a virtualizáció, a 5G vagy az analitika. Stratégiai célunk a coaching kultúra megteremtése a szervezetben, és stratégiailag coach szemléletben teszünk mindent ennek eléréséért. Kíváncsian és támogató attitűddel építkezünk a már kialakult igényekre és működő kezdeményezésekre, és visszük azokat a következő szintre.” – tette hozzá Érsek Gizella, az Ericsson K+F kompetenciafejlesztési vezetője, belső coach.