Coaching és MI – Az Út a Kiválósághoz

Bevezető gondolatok – Hogyan született meg a cikk?

Amikor idén nyáron először megláttam, hogy a Szerkesztőség a Magyar Coachszemle MI vagy mi? című lapszámába vár cikkeket, azt rögtön tudtam, hogy ez a téma engem is rendkívüli mértékben megmozgat. Az elmúlt hónapok során akár mindennapi munkámat, akár a magánéletemet nézem, a mesterséges intelligencia térhódítása sok mindent megváltoztatott. A publikálási lehetőségről értesítéskor még nem tudtam pontosan, mely nézőpontból fogom megközelíteni a témát, de nem sokat kellett várnom, és ez a kérdésem is válaszra talált. Ebben pedig egyik idei nyári könyvélményem sietett a segítségemre. 

Augusztusban került a kezembe Lewis Howes 2023-as A győztesek gondolkodása – Szabadítsd fel elméd erejét, hogy még ma elkezdhesd élni a legjobb életed című műve. A közel 300 oldalas New York Times bestseller annyira lebilincselőnek bizonyult, hogy gyakorlatilag két nekiülésre elolvastam. 

Lewis Howes könyve a személyes fejlődés és kiválóság elérésének alapelveit tárgyalja. A szerző szerint életünk minden területén az út a jóból kiválóvá válás felé a megfelelő gondolkodásmód kialakításán keresztül vezet. A könyv központi üzenete, hogy a kiválóság nem csupán a tehetségen vagy a képességeken múlik, hanem elsősorban azon, hogyan gondolkodunk magunkról, a céljainkról és a világról. A könyvet elolvasva született meg ezen írásom témája, azaz hogyan válhatunk jóból kiválóvá a coaching segítségével, és hogyan járulhat hozzá ehhez a mesterséges intelligencia.  Cikkemben e fő kérdésekre keresem a választ, érintve azt is, hogy hogyan forradalmasíthatja az MI általánosságban a coachingot.

Howes hangsúlyozza, hogy a kiválóvá válás érdekében először is az önbizalom és az önértékelés megerősítése szükséges. Az önmagunkkal kapcsolatos pozitív hit alapvető ahhoz, hogy merjük vállalni a kockázatokat, és elérjük a céljainkat. A könyv szerint a kiválóság egyik kulcsa a folyamatos tanulás és a fejlődés iránti elkötelezettség, hiszen csak így tudunk lépést tartani a változó világ kihívásaival. Mi más lehet a coaching legfontosabb célja is, ha nem ugyanez: az egyén vagy a csapat folyamatos fejlődése? 

A jóból kiválóvá válás egy másik fontos aspektusa, amit Howes kiemel, a célok és az értékek tisztázása. A szerző szerint elengedhetetlen, hogy a céljaink összhangban legyenek az értékrendünkkel, mivel ez ad erőt a nehéz időkben is. Howes szerint a kiváló szakemberek nem csupán a sikerre, hanem jelentőségteljes eredményekre is törekszenek, amelyek valódi változást hoznak a világban. A nagyszerű coach az első pillanatoktól kezdve ugyancsak pontosan tudja, mennyire fontosak a megfelelően kitűzött célok, hiszen az egész coaching folyamat sikere vagy kudarca ezen múlik.

A szóban forgó könyv emellett nagy hangsúlyt fektet a kitartásra és a szenvedélyre. Howes szerint a kiválóság eléréséhez szükséges, hogy szenvedélyesen szeressük, amit csinálunk, mert ez adja a motivációt a folyamatos önfejlesztéshez és a kitartáshoz a nehézségek ellenére is. A jó coach egyik fő ismérve, hogy támogatja ügyfelét e szenvedélyének felébresztésében és céljai megvalósítására sarkallja, minden körülmények között.

Összességében A győztesek gondolkodása azt tanítja, hogy a jóból kiválóvá válás egy belső utazás, ahol a megfelelő gondolkodásmód, az önmagunkba vetett hit, a kitartás, és az értékeinkkel összhangban lévő célok meghatározása vezet el a sikerhez. De vajon hogyan válhatunk jóból kiválóvá a coaching segítségével?

Jóból kiváló – Így segíthet a coaching

Ahhoz, hogy egy jól teljesítő egyén kiváló szakemberré válhasson a coaching alkalmazásával, számos kulcsfontosságú tényezőt érdemes figyelembe venni. A coaching hatékonysága nagymértékben függ a választott coaching stílustól, az egyéni jellemzőktől, valamint attól, hogyan hat a coaching a teljesítményre és a szervezeti fejlődésre:

Különböző coaching stílusok: Hui et al. (2013) tanulmányukban a vezetői coaching és a facilitatív szemléletű coaching hatásait vizsgálták a teljesítményre. A vezetői coaching, amely egyértelmű elvárásokat támaszt és iránymutatásokat nyújt, hatékonyabbnak bizonyult a coaching folyamatban érintett feladatok teljesítésének javításában. Ez a stílus különösen azokban a helyzetekben működik jól, ahol a teljesítmény növelése az elsődleges cél. A vezetői coaching célzott visszajelzései és direktív útmutatásai segítik a munkavállalókat abban, hogy konkrét célokat érjenek el, és gyorsan javítsák a teljesítményüket.

Ezzel szemben a facilitatív szemléletű coaching inkább a feladatok átadásának megkönnyítésére koncentrál. Ez a megközelítés lehetőséget biztosít a munkavállalóknak arra, hogy saját megoldásaikat találják meg, így növelve autonómiájukat és kreativitásukat. A facilitatív szemléletű coaching különösen akkor hatékony, ha a cél a hosszú távú fejlődés, a probléma-megoldási képességek erősítése és a csapatmunkán alapuló feladatok hatékonyabb végrehajtása.

Egyéni jellemzők és coaching: Az egyéni jellemzők szintén nagyban befolyásolhatják a coaching hatékonyságát. Pousa és Mathieu (2014) kutatásai szerint az olyan személyiségjegyek, mint a nyitottság, a célorientáció és az alapvető önértékelés, meghatározzák, hogy egy munkavállaló mennyire profitál a coaching folyamatból. Azok az egyének, akik magas szintű nyitottsággal rendelkeznek, fogékonyabbak az új ötletekre és változásokra, ami lehetővé teszi számukra, hogy jobban alkalmazkodjanak a coaching során kapott visszajelzésekhez és útmutatásokhoz.

Az alacsony célorientációval rendelkező egyének esetében a coaching segíthet a célok kitűzésében és a fókusz megtartásában, míg az alacsony önértékelésűek számára a coaching önbizalmuk megerősítésében és kompetenciáik tudatosításában nyújthat támogatást. Ezáltal a coaching segít a munkavállalóknak, hogy ne csak a jelenlegi feladataikban teljesítsenek jobban, hanem hosszú távon is fejlesszék magukat.

Coaching és teljesítményjavulás: A coaching hatása a teljesítményre jól dokumentált. Kurz et al. (2017) kutatásai kimutatták, hogy a coaching növeli az egyéni teljesítményt, még akkor is, ha figyelembe vesszük a szakmai tapasztalatot és a szolgálati időt. A kutatások szerint a teljesítményváltozás 2,9% és 6,2% közötti részértékét tisztán a coachingnak tulajdoníthatjuk. Ez azt jelenti, hogy a coaching nemcsak kiegészítő eszköz, hanem jelentős hatással bír a munkavállalók teljesítményének javításában.

Coaching a szervezeti fejlődésért: 

A coaching nemcsak az egyéni teljesítményre van pozitív hatással, hanem a szervezeti fejlődésre is. Jones et al. (2021) a coachingot olyan kulcsfontosságú vezetői eszköznek tekintik, amely hozzájárul a munkavállalók fejlesztéséhez és a szervezet teljesítményének növeléséhez. A coaching segíthet a tehetséges munkavállalók megtartásában, akik kulcsszerepet játszanak a szervezet sikerében. A coaching révén a munkavállalók elégedettebbek lesznek, ami növeli a produktivitást és a szervezeti elkötelezettséget.

Az eddigi kutatásokat összegezve tehát egy jól teljesítő munkavállaló kiválóvá válhat a coaching segítségével, ha a coaching során különböző stílusokat alkalmaznak, figyelembe veszik az egyéni jellemzőket, valamint felismerik a coaching hatását a teljesítményjavulásra és a szervezeti fejlődésre. A coaching nemcsak a teljesítmény növelésének eszköze, hanem egy olyan stratégiai megközelítés, amely hosszú távon is hozzájárul a szervezeti sikerhez.

Forradalom a coachingban? – A MI térhódítása

A mesterséges intelligencia (MI) témaköre az elmúlt hónapokban egyre inkább a figyelem középpontjába került a coaching területén is. A különböző szakmai párbeszédek során egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy az MI hogyan alakíthatja át a coaching folyamatát, és milyen módokon segíthet a szakembereknek még hatékonyabbá válni. A legfrissebb kutatások és szakirodalom alapján egyértelművé válik, hogy az MI valóban forradalmi változásokat hozhat a coachingban. De milyen konkrét hatásai lehetnek? Nézzük meg részletesebben.

MI coaching képességek: Az MI képes hatékonyan támogatni az ügyfeleket a coaching folyamat során, és segíthet munkaalapú kapcsolatok kialakításában is. A Graßmann és Schermuly (2021), továbbá Rutschmann (2024) által végzett kutatások szerint az MI által támogatott coaching költséghatékonyabb megoldásokat kínálhat, miközben szélesebb körben elérhetővé teszi a coachingot. Az MI segítségével az ügyfelek pontosabb, személyre szabottabb útmutatást kaphatnak, ami különösen fontos lehet azokban az esetekben, ahol a költségek és az időkorlátok eddig akadályozták a coaching igénybevételét.

Fokozott teljesítményelemzés: A sport és a sport coaching területén az MI különösen nagy potenciállal bír. A gépi tanulás és a mélytanulás technológiái lehetővé teszik az edzők számára, hogy hatékonyabban tervezzék meg az edzéseket, automatikusan elemezzék az adatokat, és személyre szabott edzésterveket készítsenek. Gill et al. (2024) és Krstic et al. (2023) kutatásai azt mutatják, hogy az MI alapú rendszerek jelentősen javíthatják a sportolók teljesítményét, miközben segítik az edzőket a döntéshozatali folyamatokban. Az MI által segített támogatás nemcsak a teljesítmény növelésében játszik szerepet, hanem a sérülések megelőzésében is, hiszen az edzéstervek a sportoló aktuális állapotához igazodnak.

Munkavállalói jólét és vezetés: Jeong et al. (2024) szerint az MI alkalmazása a szervezetekben hatással lehet a munkavállalók fizikai egészségére, ezt a hatást a coaching szemléletű vezetés mérsékelheti, azaz a felelősen alkalmazott MI-nak és a szakértő coachingnak a szerepe kiemelkedő.

Az MI alkalmazása a szervezetekben nemcsak a munkafolyamatok hatékonyságát növelheti, hanem a munkavállalók fizikai és mentális egészségére is hatással lehet. Jeong et al. (2024) szerint az MI alkalmazása különösen fontos lehet a munkavállalói jólét szempontjából, amelynek hatását a coaching szemléletű vezetés mérsékelheti. A felelősen alkalmazott MI és a szakértő coaching együttesen képesek semlegesíteni az esetleges negatív hatásokat, és hozzájárulhatnak a munkavállalók hosszú távú elégedettségéhez és produktivitásához.

Etikai megfontolások: Az MI alkalmazása a coachingban számos etikai kérdést vet fel, amelyekre különös figyelmet kell fordítani. Diller (2024) és Terblanche et al. (2022) hangsúlyozzák, hogy az MI által nyújtott szolgáltatások használata megköveteli a coachok megfelelő képzését és felügyeletét. Emellett fontos, hogy az MI-t és az emberi coachingot hibrid megközelítésben alkalmazzuk, hogy a legjobb eredményeket érjük el, miközben minimalizáljuk az esetleges etikai dilemmákat. A coachoknak fel kell készülniük arra, hogy felismerjék és kezeljék azokat a helyzeteket, ahol az MI alkalmazása nem megfelelő, és szükség van emberi beavatkozásra.

Hatékonyság és demokratizálás: Az MI által támogatott coaching hatékonysága mellett az is fontos, hogy milyen szerepet játszhat a coaching demokratizálásában. Terblanche et al. (2022) tanulmánya szerint az MI alapú coaching lehetővé teszi, hogy a coaching szolgáltatások szélesebb körben, költséghatékonyabb módon váljanak elérhetővé. Ez különösen fontos lehet azok számára, akik eddig nem engedhették meg maguknak a coachingot, vagy nem fértek hozzá megfelelő szakemberekhez. Az MI lehetővé teheti, hogy a coaching szolgáltatások valóban mindenki számára hozzáférhetővé váljanak, függetlenül a földrajzi helyzettől vagy anyagi lehetőségektől.

Az MI alkalmazása más területeken:Az MI már számos területen forradalmasította a gyakorlatot, beleértve a klinikai gyakorlatot, az urológiát és a diagnosztikai képalkotást. Ali és Rangraze (2024), valamint Gurgitano et al. (2021) kutatásai rámutatnak, hogy az MI képes jelentősen javítani a döntéshozatalt és a betegellátást, ami arra utal, hogy hasonló áttörések várhatók a coaching területén is. Az MI segítségével a coachok jobban megérthetik ügyfeleik szükségleteit, és személyre szabottabb támogatást nyújthatnak, ami hosszú távon jelentős előnyökkel járhat.

Az MI tehát a coachingot a coaching képességek fejlesztésével, a teljesítményelemzés javításával, a munkavállalói jólétre gyakorolt hatásával, valamint etikai megfontolások felvetésével forradalmasíthatja. Bár az eredmények ígéretesek, további kutatásokra és kiegyensúlyozott megközelítésre van szükség az MI támogatott coachingban rejlő előnyök teljes kihasználásához.

Út a kiválósághoz – A coaching és az MI mint csodafegyver?

Az eddigiek során áttekintettük, hogyan segíthet a coaching önmagában a kiválóság eléréséhez, valamint azt is, hogy a mesterséges intelligencia miként forradalmasíthatja a coachingot. De vajon mi történik, ha a coaching és a mesterséges intelligencia egyesül? Hogyan segítheti ez az egyént abban, hogy jóból kiválóvá váljon? Cikkem utolsó új részében ezt a kérdést vizsgálom meg részletesebben.

Video- és adatelemzés

A mesterséges intelligencia alkalmazása a coachingban számos előnyt kínál, amelyek közül az egyik legkiemelkedőbb a video- és adatelemzés lehetősége. Bridgeman és Giraldez-Hayes (2024) kutatásai szerint az MI-alapú videóelemző szoftverek különösen hasznosak lehetnek a coaching ülések során, mivel lehetőséget biztosítanak a felvételek alapos elemzésére. Az MI által létrehozott bepillantások nem csupán technikai részleteket fednek fel, hanem mélyebb önreflexiót és fokozott önismeretet is elősegítenek. Ezek az elemzések konkrét változtatásokat ösztönözhetnek a gyakorlatban, és elősegíthetik a készségek célzott fejlesztését. Ez különösen fontos lehet azok számára, akik szeretnék finomítani és tökéletesíteni meglévő képességeiket.

Sokszínűség és befogadás

A sokszínűség és befogadás terén a mesterséges intelligencia szintén kulcsszerepet játszhat. Pasha (2024) kutatásai rámutatnak arra, hogy az MI támogatja azokat a coaching megközelítéseket, amelyek elősegítik a sokszínűséget és a befogadást. Ez azt jelenti, hogy a különböző háttérrel és kultúrával rendelkező egyének esetében is hatékonyabbá válhat a coaching. Az MI képes az egyének sajátos szükségleteit és kihívásait figyelembe venni, ezáltal növelve a coaching eredményességét. A sokszínűség támogatása a coachingban nem csupán társadalmi szempontból fontos, hanem a különböző nézőpontok és tapasztalatok integrálása révén is hozzájárulhat a fejlődéshez.

Szakmai fejlődés

A mesterséges intelligencia a szakmai fejlődés előmozdításában is jelentős szerepet játszhat. Agarwal et al. (2024) friss tanulmánya szerint az MI-alapú coaching rendszerek gyors és személyre szabott visszajelzéseket biztosíthatnak az oktatók számára. Ez nemcsak a tanítás szakmai színvonalát növelheti, hanem elősegítheti a karrierfejlődést is. Az MI által nyújtott visszajelzések révén az oktatók pontosabb képet kaphatnak erősségeikről és gyengeségeikről, ami lehetővé teszi számukra, hogy célzottabb fejlesztési tervet dolgozzanak ki. Ez a fajta támogatás különösen hasznos lehet azok számára, akik folyamatosan szeretnék fejleszteni képességeiket és előrelépni szakmai pályájukon.

Az emberi képességek erősítése

A mesterséges intelligencia nemcsak a technikai elemzésben és visszajelzésben, hanem az emberi képességek erősítésében is fontos szerepet játszhat. Savoli és Bhatt (2023) kutatásai szerint az MI technológiák integrálása a vállalkozásokba segítheti az alkalmazottakat a feladataik elvégzésében. Az MI képes fejleszteni az analitikai készségeket és automatizálni a manuális feladatokat, ami lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy a magasabb értékű munkára koncentráljanak. Ezáltal az MI nem csupán egy eszköz, hanem egyfajta kiterjesztés is, amely segít az embereknek abban, hogy még jobban teljesítsenek a munkahelyükön.

Kihívások és korlátok

Mint minden új technológia esetében, a mesterséges intelligenciával támogatott coachingnál is szembe kell néznünk bizonyos kihívásokkal és korlátokkal. Bridgeman és Giraldez-Hayes (2024) rámutatnak arra, hogy egyes coachok idegenkedhetnek az új technológia használatától. Emellett a szoftvereknek is vannak korlátai, különösen abban, hogy megértsék a beszélgetések finom árnyalatait és kontextusát. Ezért fontos, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazása során figyelembe vegyük ezeket a tényezőket, és olyan megközelítést alakítsunk ki, amely megfelelő egyensúlyt teremt az MI alapú és az emberi coaching között.

Összefoglalás

Írásomban Howes (2023) művét ihletként segítségül hívva, valamint az elmúlt évek kutatásai tükrében áttekintettem, hogyan segíthet a coaching és a mesterséges intelligencia (MI) az egyének kiválóságának elérésében. A coaching hatékonyságát a választott stílus, az egyéni jellemzők és a teljesítményre gyakorolt hatás határozza meg. Az MI alkalmazása a coachingban tovább fokozhatja ezt a hatékonyságot, különösen a video- és adatelemzés, a sokszínűség támogatása, a szakmai fejlődés elősegítése és az emberi képességek erősítése révén. Ugyanakkor fontos, hogy az MI és a hagyományos coaching egyensúlyát megtaláljuk, mivel az új technológia kihívásokat és korlátokat is rejt magában. Összességében az MI és a coaching kombinációja új lehetőségeket nyit meg az egyéni és szervezeti fejlődés számára, feltéve, hogy a megfelelő megközelítést alkalmazzuk. Mindent összevetve arra a következtetésre juthatunk, hogy a coaching és az MI együttes alkalmazása kulcsfontosságú lehet a kiválóság elérésében, ugyanakkor fontos figyelni az etikai kérdésekre és a technológia hatékony integrációjára.

Irodalomjegyzék

Nidhi Agarwal – Meenakshi Sangwan – Ekansh Agarwal: Revolutionizing pedagogy: Exploring AI coaching in enhancing teacher professionalism. Integrating Generative AI in Education to Achieve Sustainable Development Goals, 2024. 264 – 281.

Muhammad Jabran Abad Ali – Imran Rangraze: Impact of Artificial Intelligence and Machine Learning on Urological Practice. Journal of Datta Meghe Institute of Medical Sciences University, 2024, 19 (2). 235 – 241.

James Bridgeman – Andrea Giraldez-Hayes: Using artificial intelligence-enhanced video feedback for reflective practice in coach development: benefits and potential drawbacks. Coaching, 2024, 17 (1). 32 – 49.

Sandra Julia Diller – Loana-Corine Stenzel – Jonathan Passmore: The coach bots are coming: exploring global coaches’ attitudes and responses to the threat of AI coaching. Human Resource Development International, 2024.

Kanwarpartap Singh Gill – Vatsala Anand – Sonal Malhotra – Swati Devliyal: Sports Game Classification and Detection Using ResNet50 Model Through Machine Learning Techniques Using Artificial Intelligence. 2024, 3rd International Conference for Innovation in Technology, INOCON 2024

Carolin Graßmann – Carsten C. Schermuly: Coaching With Artificial Intelligence: Concepts and Capabilities. Human Resource Development Review, 2021, 20 (1). 106 – 126.

Martina Gurgitano – Salvatore Alessio Angileri – Giovanni Maria Rodà – Alessandro Liguori – Marco Pandolfi – Anna Maria Ierardi – Bradford J. Wood – Gianpaolo Carrafiello: Interventional Radiology ex-machina: impact of Artificial Intelligence on practice. Radiologia Medica, 2021, 126 (7). 998 – 1006.

Lewis Howes: A győztesek gondolkodása – Szabadítsd fel elméd erejét, hogy még ma elkezdhesd élni a legjobb életed (The Greatness Mindset). Budapest, GLB Könyvkiadó Kft., 2023.

Ray Tak-Yin Hui – Christina Sue-Chan – Robert E. Wood: The Contrasting Effects of Coaching Style on Task Performance: The Mediating Roles of Subjective Task Complexity and Self-Set Goal. Human Resource Development Quarterly, 2013. 24 (4). 429 – 458.

Jeeyoon Jeong – Byung-Jik Kim – Julak Lee: Navigating AI transitions: how coaching leadership buffers against job stress and protects employee physical health.  Frontiers in Public Health. 2024. 12, art. no. 1343932.

Rebecca J. Jones – Stephen A. Woods – Ying Zhou: The Effects of Coachee Personality and Goal Orientation on Performance Improvement Following Coaching: A Controlled Field Experiment. Applied Psychology, 2021, 70 (2). 420 – 458.

Dusan Krstic – Teodora Vuckovic – Dusanka Dakic – Sonja Ristic – Darko Stefanovic:  The Application and Impact of Artificial Intelligence on Sports Performance Improvement: A Systematic Literature Review. CIEES 2023 – IEEE International Conference on Communications, Information, Electronic and Energy Systems, 2023.

Alexander Kurz – Linda A. Reddy – Todd A. Glover: A Multidisciplinary Framework of Instructional Coaching. Theory into Practice, 2017, 56 (1). 66-77.

Naeema Pasha: Diversity, inclusion and belonging in digital coaching. The Digital and AI Coaches’ Handbook: The Complete Guide to the Use of Online, AI, and Technology in Coaching, 2024. 241 – 253.

Claudio Pousa – Anne Mathieu: The influence of coaching on employee performance: Results from two international quantitative studies. Performance Improvement Quarterly, 2014, 27 (3).  75 – 92.

Rebecca Rutschmann: The Digital and AI Coaches’ Handbook: The Complete Guide to the Use of Online, AI, and Technology in Coaching, 2024. 365 – 366.

Azadeh Savoli – Mamta Bhatt: Perceived Warmth and Intelligence of AI: Impact on Employee Performance. 29th Annual Americas Conference on Information Systems, 2023, AMCIS 2023.

Nicky Terblanche –  Joanna Molyn – Erik de Haan – Viktor O. Nilsson: Comparing artificial intelligence and human coaching goal attainment efficacy. PLoS ONE, 2022. 17 (6 June), art. no. e0270255.

Nicky Terblanche – Joanna Molyn – Erik De Haan – Victor O. Nilsson: Coaching at Scale: Investigating the Efficacy of Artificial Intelligence Coaching. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 2022, 20 (2). 20 – 36.

Képek forrása: https://chatgpt.com

Bemutatkozás:

Vizdák Károly business és life coach, okleveles közgazdász, szakfordító. Közgazdász diplomáját 2006-ban szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen, 2011-ben ugyanitt végzett angol-magyar társadalomtudományi és gazdasági szakfordítóként és tolmácsként.  Üzleti coach tanulmányait 2017-ben, a group & team coach képzést 2022-ben fejezte be a Coach Akadémián. Az elmúlt 15 évben több multinacionális cégnél dolgozott, elsősorban ügyfélszolgálati, IT és projektmenedzsment területeken. Angol és német nyelveken felsőfokon, spanyolul középfokon beszél. Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem munkatársa, stratégiai feladatokat támogató tanácsadóként. A “Bárcsak 20 évesen tudtam volna mindezt!” és a “Sikeres csapatok” című könyvek fordítója, coachként jelmondata: Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna!

Lépj velünk kapcsolatba!