Magyar sikertörténet: Prezi.com

Abban a korban élünk, amikor a tudás megszerzése, a tudáshoz való hozzáférés könnyebb és gyorsabb, mint valaha. A technikai fejlődés nyomán új audiovizuális vívmányok is megjelennek, amelyek próbálják még könnyebbé tenni az életünket. Az online terek előtérbe kerülése alapjaiban változtatta meg az emberek közötti kommunikációt és élménymegosztás is. A Prezi is kivette a részét ebből a fejlődésből, és újszerű megközelítéseivel új dimenziókat nyitott meg az interaktivitásban. Az alábbiakban Árvai Pétert, a Prezi egyik megálmodóját, és ügyvezető igazgatóját kérdezzük.
(A képen balról jobbra: Halácsy Péter, Árvai Péter, Somlai-Fischer Ádám)
Abban a korban élünk, amikor a tudás megszerzése, a tudáshoz való hozzáférés könnyebb és gyorsabb, mint valaha. A technikai fejlődés nyomán új audiovizuális vívmányok is megjelennek, amelyek próbálják még könnyebbé tenni az életünket. Az online terek előtérbe kerülése alapjaiban változtatta meg az emberek közötti kommunikációt és élménymegosztás is. A Prezi is kivette a részét ebből a fejlődésből, és újszerű megközelítéseivel új dimenziókat nyitott meg az interaktivitásban. Az alábbiakban Árvai Pétert, a Prezi egyik megálmodóját, és ügyvezető igazgatóját kérdezzük.
(A képen balról jobbra: Halácsy Péter, Árvai Péter, Somlai-Fischer Ádám)

 

Magyar Coachszemle: Milyen céllal jött létre a Prezi, és mi a célja most?

 
Árvai Péter:  A Prezinek a legelső pillanattól kezdve az a célja, hogy megkönnyítse és jobbá tegye az emberek közötti kommunikációt. A mi alapgondolatunk az ötletmegosztás volt. Azt látjuk, hogy a legjobb dolgok mindig ötletmegosztással kezdődnek. Az emberiség sajátja, hogy egy ötlet hatására változik és fejlődik. Amikor kiderült, hogy szedhetünk penicillint tüdőgyulladás ellen, akkor elkezdtük és ezzel életeket mentettünk. Ezért fontos, hogy megosszuk az ötleteinket, megosszuk a gondolatainkat. A Prezi is az ötletek megosztásával tud inspirálni, ezért jó részt venni benne. A Prezit ma már több mint 30 millióan használják. Havonta 1,4 millió új felhasználónk van. Egyre több kis- és középvállalkozás használja a Prezit, akiknek a sikeressége, azaz a létük függ attól, hogy mennyire tudják jól eladni az ötleteiket. Nekik szeretnénk még több segítséget adni, mert azt látjuk, azt halljuk, hogy akik Prezit használnak, jóval sikeresebbek, mint előtte. Tehát a cél nem változott: könnyebbé és jobbá akarjuk tenni a kommunikációt az emberek között.
 
MC: Ön a Prezi megalkotása előtt is aktív szereplője volt az IT világnak. Milyen személyes motivációi vannak a fejlődésre?
 
ÁP: Engem az motivál, hogy megmutassam, igenis meg lehet csinálni. A cél az én fejemben tényleg az, hogy egy olyan országban éljünk, ahol büszkék vagyunk azokra az eredményekre és arra a tudásra, amivel ezeket létrehozzuk. Véleményem szerint csak egy dolog jöhet szóba: a kemény munka. El kell jutnunk addig a pontig, ahol már van önbizalmunk és hitünk arra, hogy ezzel a kemény munkával elérünk dolgokat. Ez egy nagyon nagy kihívás a magyar társadalomnak. Ugyanis persze van ellenpélda, például a Prezi története, de tény, hogy sokkal több olyan helyzet vesz körül bennünket a magyar társadalomban, ami azt sugallja, hogy úgyis mindegy, nem fog sikerülni. Engem motivál az, hogy elérjük, hogy ez az arány megforduljon, és  többen gondolják azt, hogy igen, képes vagyok megvalósítani az álmaimat.
 
MC: Milyen mértékben és hogyan változtatja meg a digitális világ az emberek egymás közti kommunikációját?
 
ÁP: Elsőre talán meglepő, de a mai világ minden idők legbékésebb világa. Steven Pinker, kanadai pszichológus írta le először, hogy az emberiség történetében arányaiban még soha nem volt ennyire kevés az erőszak, mint ma. Ezt persze, ha a tévé híradókat nézzük, nehéz elképzelni, de ha azt nézzük, hogy ma hogyan oldják meg az országok az egymás közti konfliktusaikat, már érthető. És ennek a kommunikáció fejlődése az oka. Hogy jobban el tudjuk mondani, hogy mik a gondolataink és jobban megértjük egymást. Ebben segít rengeteget a digitális világ és ezen belül is a Prezi. Ezért is utaltam arra már az interjú elején, hogy hiszünk abban, hogy az ötlet megosztásnál nincs jobb dolog, mivel ezzel tényleg hozzájárulunk ahhoz, hogy jobb legyen a világ.
 
MC: Milyen eltérő igényeik vannak a Prezihez a különböző generációknak?
 
ÁP: A digitális világ egyre kevésbé van elzárva az idősebbek elől. A gyerekek szinte úgy születnek, hogy tudják használni az okos telefonokat, számítógépeket, de ma már egyre több nagyszülő is megtanulja használni ezeket, hiszen sokszor csak így tudnak könnyen beszélni az unokáikkal vagy gyerekeikkel. Az egyik amerikai kollégánk például éppen itt volt Magyarországon a 25. születésnapján. A szülei ezért egy prezivel kívántak boldog szülinapot neki.
 
MC: Dolgoznak-e coachokkal a saját szervezetükben?
 
ÁP: Természetesen dolgozunk velünk. Egy külső szemlélő ugyanis nagyon sokat tud segíteni. Nekünk a Prezi az életünk minden percében jelen van, ezért sokszor nem veszünk észre kézen fekvő dolgokat. Külső segítséggel azonban látjuk magunkat kívülről is, ami segít abban, hogy jó irányba menjünk tovább.
 
MC: Miben látja a cég (Prezi) fejlődési lehetőségeit? Merre tovább?
 
ÁP: Azt gondolom, hogy a Prezi előtt még nagyon nagy lehetőség van. Azt szoktam mondani, hogy a világban körülbelül 2 milliárd embernek van szüksége egy jobb kommunikációs felületre, amivel ötleteteket lehet megosztani, mint amilyen a Prezi is. Ebbe a 2 milliárd emberbe beleértem a diákokat, tanárokat, vállalkozókat.
Szóval, ha így vesszük, nagyon messze vagyunk még a végcéltól. Tudjuk persze, hogy ez még nagyon távoli és addig még rengeteg a munka. Éppen ezért folyamatosan keressük az legjobb embereket, akik segíthetnek nekünk még több emberhez eljuttatni a Prezit.
 
Olvasóink nevében is köszönjük a válaszokat!
 

Lépj velünk kapcsolatba!