Vélemény

Egy maximalista sirámai

Szokatlan dologra volt irigy kisiskolás korában.
Nem a társai babájára vagy szagos radírjára, nem is a koptatott farmerükre vagy sportcipőjükre. Sokkal inkább arra, hogy mások többet lehetnek otthon, tanítás helyett. Vagyis hogy többet betegek. Hisz’ ő alig volt beteg, azt is rendszerint sikerült a karácsonyi vagy a tavaszi szünetre időzíteni.

Bővebben: Egy maximalista sirámai

Vélemény

Múlt, jelen, jövő

Egyensúlyban lenni – ez a kérdéskör a múlt, jelen és jövő bonyolult összefüggései mentén is megközelíthető. A múltba visszanyúlni a gyökerekhez: az ősöktől való származás, a meghatározó születési paraméterek – mikor, hova, milyen körülmények közé –, és az elődök által felhalmozott tudás továbbvitele nagyon fontos feltétele annak, hogy a jelenben meg tudjuk élni saját identitásunkat, a személyiség integritását. Az átvehető tudás mellett lényeges feladatunk a hibarendszerek felszámolása, tudatosítása és kitisztítása.

A tudatos életúttervezés, ami a jövő felé mutat, a jövőbeni terveket érinti, nem lehetséges anélkül, hogy tisztában legyünk azzal, honnan jöttünk, és mit képviselünk a világban, ha tetszik, mi a feladatunk, mi az az alap, amely stabilitásunkat adja. Ez a mérleg nyelve, mely nemcsak kiegyensúlyozó funkciót lát el, hanem egy folyamat fontos állomása is, mely jelzésértékű számunkra. A jelenlegi kiegyensúlyozottságunk vagy egyensúlyvesztésünk mutatja, hogy melyik irányba kell fordítani a figyelmünket. Amíg a múlt üzenetét nem értjük, instabil lábakon állunk, nem tudunk jövőbeni terveket készíteni. Vagy éppen fordítva, ha a terveink nem megvalósíthatók, vissza kell térnünk a gyökereinkhez, a hagyomány megéléséhez. Ez persze nem azt jelenti, hogy a múlt eseményeibe beleragadunk, vagy görcsösen ragaszkodunk egy-egy életeseményünkhöz, emberi kapcsolatunkhoz, melynek csupán a múltban volt értéke, hanem a múltunkban jelenlévő eszmeiséget érzékeljük, és kapcsolódási igényt tartunk fenn őseinkkel. Ez az eszmeiség lehet az iránytűnk életünk során. 

Bővebben: Múlt, jelen, jövő

Vélemény

A kávézás és a munkakeresés

CafeConLeche2013Aug.jpgKirúgtak! Behívott a főnököm, és közölte, hogy nincs szükség a munkámra.

Beleestem én is a cég 30%-os leépítési keretébe.

Bővebben: A kávézás és a munkakeresés

Hirdetés

Vélemény

"Ha nem értem amit mond, rögtön meghívom"

Ábri JuditEz év szeptemberében már a Coaching Határok Nélkül programsorozat 4. évadja indul. Ábri Juditot kérdeztük személyes indíttatásáról, munkamódszeréről és a negyedik évad programjairól.

Bővebben: "Ha nem értem amit mond, rögtön meghívom"

Vélemény

Adok-kapok - Az élsportolói múlt megjelenése a munkában

Azt mondják, a színész még saját édesanyja temetésén is azt figyeli, milyen érzelmeket és hogyan fejeznek ki a gyászolók. Abból épülünk, ami megtörténik velünk. A céltudatos ember minden élethelyzetéből leszűri a legfontosabb tanulságokat, minden pillanatot, valamennyi rezdülést megpróbál személyiségfejlődése részévé tenni. „Már az óvodában megtanultam mindent, amit tudni érdemes” – mutat rá erre szellemesen generációk egész sorának egyik kedvenc hétköznapi pszichológiai kötete. „Amit a gyerekeimtől tanultam a menedzsmentről” – választja témául az egyik legfrissebb menedzsment-sikerkönyv. A magánéleti, karrierbeli sikerességre törekvő ember bolond volna kihagyni azt a tréninghelyzeti ziccert, hogy tanuljon mindabból, amit az élet számára nap mint nap produkál. 

Bővebben: Adok-kapok - Az élsportolói múlt megjelenése a munkában

Vélemény

Coaching a nyelvtanításban - Egy nyelvtanár coaching tapasztalatai

Nyelvtanári pályafutásom során számtalanszor elbizonytalanodtam. Sok eredményes és élvezetes angol órával a hátam mögött, valamint rengeteg pozitív visszajelzéssel felvértezve sokáig rejtély volt számomra, hogy egyeseknek miért sikerül, másoknak miért nem, bizonyos emberekkel miért eredményes a munka, másokkal miért nem. Miért van az, hogy értelmes felnőtt emberek, ha nyelvtanulásról van szó, sokszor kisiskolásként viselkednek kifogásokat keresve házi feladatuk elmaradása miatt? Miért kell sokaknak mindig elölről kezdeni a nyelvtanulást egy-két év kihagyás után? Miért van az, hogy hosszú éveken át járnak nyelviskolába vagy magántanárhoz, pénzt és fáradtságot nem kímélve, de mégsem beszélnek angolul? Hogy van az, hogy némelyeknek még a munkahelye is fizeti a nyelvórákat, de ők mégis a legnagyobb nyűglődés és kifogások árán vesznek csak részt az órákon?

Bővebben: Coaching a nyelvtanításban - Egy nyelvtanár coaching tapasztalatai

Vélemény

Mit is tudunk a nemtudás pillanatában?

Szubjektív beszámoló Horváth Tünde: A Nemtudás Művészete című előadásáról

Sokszor voltam Horváth Tünde előadásain: ahol csak tudok és lehetőségem van rá, tanulok tőle. Ezeken az alkalmakon mindig a megfoghatatlanról beszél, a coachingnak azokról a mozzanatairól, összetevőiről, részleteiről, amik nem illeszthetők sémába, amikre nem tudunk modellt húzni, amiket érzünk és megélünk, de bátran mondhatom, hogy egyikünknek sem tanitotta a coach iskola. Pedig ezekben lakozik a coaching lelke.

Bővebben: Mit is tudunk a nemtudás pillanatában?

Vélemény

Kalapok: tanár vagy coach?

Beszámoló Zay Melinda Edu coaching és nyelvi coaching című workshopjáról

Nagyszámú érdeklődő, egyharmad-kétharmad arányban nyelvi coachok és nem nyelvi coachok gyűltek össze február 27-én Zay Melinda workshopján, mely a beharangozó szerint az edu coaching, nyelvi coaching, tanítás, tanulás és az ezzel összefüggő szerepcserék kérdéskörre kereste a választ. Résztvevőként jelentem: meg is találta!

Bővebben: Kalapok: tanár vagy coach?

Vélemény

Jegesmedve a coaching-ülésen. Esettanulmány

JegesmedveNekem fontosak a kisvállalkozások. Talán azért, mert sok évig én is egy néhány személyes céget vezettem, és talán azért is, mert nagyon fontosnak tartom azt a munkát, amit ők végeznek.

Bővebben: Jegesmedve a coaching-ülésen. Esettanulmány

Hirdetés

Vélemény

Az agy és a coaching

Az agykutatás legújabb eredményei a vezetés és a coaching szolgálatában - Beszámoló Marcia Smythe előadásáról

Marcia Smythe a NeuroLeadership Csoport európai vezetője. ICF okleveles coach több mint 1500 coaching órával a háta mögött. Tapasztalt üzleti mentor; a Middlesex University által akkreditált posztgraduális „NeuroLeadership” programban is diplomát szerzett. Emellett mestertréner, akinek szakterülete a coaching készségek, a kommunikáció, a változáskezelés, valamint a személyes motiváció és kiválóság. Coaching, mentori és tréneri tevékenysége mellett Marcia egy BBC televíziós sorozatot is vezetett az önbizalomról, a viselkedésváltozásról és a coaching segítségével elérhető eredményekről. Együtt dolgozik közönségével; interaktív, dinamikus, eredeti és lelkes stílusban közvetíti számunkra az idegtudomány legfrissebb kutatási eredményeit. Mielőtt coach és mentor lett volna, Marcia több mint 30 éves igazgatósági szintű tapasztalatra tett szert; olyan szervezetekkel dolgozott együtt, mint a Hertz Corporation, a PWC és a Times Newspapers. Az állami és a magánszektorban, Európában és globális helyszíneken egyaránt dolgozik.

Bővebben: Az agy és a coaching