Kutatások
Munkáltatói márkaépÃtés felmérés 2017
A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbÃzásából a Brand Excellence kutatói készÃtették. A kérdések összeállÃtásában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre. A kezdeményezÅ‘k 2017 decemberében a hazai vállalatok Employer Branding helyzetét, munkáltatói márkaépÃtési gyakorlatát vizsgálták.
Kutatások
Kezdő coachok piacrajutásának nehézségei
2017 májusában készült kutatásomban a frissen (két éven belül) végzett coachok körében vizsgáltam azokat a külsÅ‘ és belsÅ‘ tényezÅ‘ket, amelyek megnehezÃtik számukra a coachként való elhelyezkedést. 10-en vettek részt a kutatásban, akikkel 20-30 perces interjúkat készÃtettem személyesen, Skype-on vagy telefonon.
Kutatások
Mutasd mit eszel megmondom ki vagy! Motivációs hatások vizsgálata az étkezési magatartásra
Jelen tanulmány célja a magyarországi lakosok szegmentálása evési magatartásuk alapján. Empirikus kutatásunk keretében 331 felnÅ‘ttet sikerült elérni, és azonosÃtani öt evési stÃlust a) érzelmi, b) visszafogott, c) Ãz-, d) illat- és e) szociális hatások következtében történÅ‘ evés. A kvantitatÃv eredményeket felhasználva a szerzÅ‘k öt fogyasztói csoportot különÃtettek el: neutrális (38,8%), inger-evÅ‘k (13,9%), társasági gourmet (16,6%), funkcionális (23,6%) és a tudatos (12,1%) evÅ‘k csoportját. A túlsúly és az elhÃzás szempontjából az érzelmi és a külsÅ‘ hatásokra történÅ‘ evési stÃlus a legveszélyesebb, ami az inger-evÅ‘kre, illetve a társasági gourmet-kra jellemzÅ‘. MÃg az elÅ‘bbi csoportban az X generációhoz tartozó férfiak vannak többségben, addig az utóbbiban a Baby Boomer nÅ‘k. Mindez hasznos információ egyrészt a táplálkozási szakemberek, másrészt az üzleti szférában dolgozó élelmiszergyártók és éttermek számára. A tanulmány célja egy jól tervezett marketingstratégia kidolgozása az egyes csoportok számára, középpontba helyezve a marketingkommunikációt.
Kutatások
Hol tart a coaching szakma? Válaszok az ICF friss piackutatási eredményeiben

Kutatások
Egyre népszerűbb szakma Magyarországon a coaching a magasan kvalifikáltak körében
Országos kutatást végzett a Magyarországi Coach-szervezetek Szövetsége a magyarországi szakemberek között. A 800 fÅ‘s felmérésbÅ‘l többek között kiderül, hogy a kutatásban résztvevÅ‘k a coach képzettségen kívül is egynél több végzettséggel rendelkeznek: átlagosan 1 fÅ‘re 1,68 végzettség jut. A legtöbben közgazdász, kereskedelmi, banki és HR területen szerzett korábbi szakmai tapasztalattal dolgoznak coachként, 11 %-uk pedig a diplomán felül tudományos fokozattal is rendelkezik.
Kutatások
Fegyelmezési-nevelési problémák az iskolában: a gyerekek kezében a megoldás?
Új oktatási-nevelési paradigmával kísérletezik néhány magyar szakember. Az új módszer lényege, hogy néhány ügyes kérdéssel és következetes magatartással partnerré teszik a gyerekeket, így azok maguk lesznek a viselkedésük és az eredményességük bírói – és gazdái. Az eljárást már több hazai iskolában is sikeresen tesztelték.
Kutatások
A fiatal vállalkozók leggyakoribb coaching témái
Egy friss felmérésben az Y generáció vállalkozóinak leggyakoribb coaching specifikus témáit vizsgálták. Napjainkban egyre több fiatal dönt úgy, hogy önálló vállalkozásba kezd. Az internet segítségével elérhetÅ‘ határtalan mennyiségű tudásanyag új dimenziókat nyitott az oktatásban.
Kutatások
Virtuális coaching gyakorlat Magyarországon
Az elmúlt években a nemzetközi megbízások következtében szakmailag kinyíltak a határok és mi, az Ascon Consulting coachai egyre többet dolgozunk virtuálisan. Megtapasztaltuk, hogy a virtuális munkának meg vannak a maga szabályai és törvényszerűségei, így az elÅ‘nyei és a nehézségei is.
Kutatások
A 2014.évi coaching kutatás eredményei
A hagyományokhoz híven 2014. év végén a Business Coach Kft. 15 együttműködÅ‘ partnerével közösen ismét elindította az aktuális magyarországi coaching piac feltérképezését célzó kutatását. Az internetes kérdÅ‘íveken alapuló, teljes piacot átfogó felmérés eredményeit Komócsin Laura PCC, senior executive coach, a Business Coach Kft. ügyvezetÅ‘je mutatta be a 2015. február 12-én megrendezett 7. Magyarországi Coaching Konferencián.
Kutatások
Több tudás, bátrabb segÃtségkérés?
BevezetÅ‘ gondolatként
Sokan a tanulás szó hallatán elsÅ‘re az iskolai rendszerű képzés keretein belül megvalósuló formára és oktatási rendszerre, az arra jellemzÅ‘ élethelyzetekre, tanulási folyamatokra és technikákra gondolunk. Többnyire a „kemény”, könnyen beazonosítható tudáselemeket látjuk magunk elÅ‘tt, melyek az említett folyamat során valaki tanultabb, képzettebb részérÅ‘l direkt információközvetítés keretében kerülnek átadásra.
Hirdetés
Kutatások
Mi a sikeres coaching vállalkozás titka?
A Magyar Coachszemle körkérdése a hazai piac szereplÅ‘ihez
A Magyar Coachszemle stábja idén decemberben ismét körkérdéssel fordult a hazai coaching piac szereplÅ‘ihez. A válaszok közlési sorrendje semmiféle rangsorolást nem tükröz, csupán a cégek nevének ábécé sorrendjét. Ezúttal – a lapszám témájához illeszkedve – olyan coaching vállalkozásokról érdeklÅ‘dtünk megálmodóiktól és vezetÅ‘iktÅ‘l, amelyek évek óta nem csak helytállnak, hanem komoly sikereket is tudhatnak magukénak. Természetesen a siker titkára voltunk kíváncsiak, amelybÅ‘l mindannyian tanulhatunk. Íme: