Kutatások

Hol tart a coaching szakma? Válaszok az ICF friss piackutatási eredményeiben

Beszámoló az ICF 2016. évi Global Coaching Study eredményeiről A piackutatást és az ebből készült tanulmányt az ICF megrendelésére a PricewaterHouseCoopers készítette 2015-ben. A jelenlegi tanulmány sorozatban már a harmadik átfogó coaching-szakmai kutatás. A 2007-es és 2012-es benchmarking és follow-up tanulmányok óta a coaching szakma tovább fejlődött. A coachingot egyre több szervezet alkalmazza, mint fejlesztési eszközt, a coach kompetenciák alkalmazása pedig túlnő a professzionális szakma határain: immár menedzserek, vezetők, HR-esek is alkalmazzák mindennapi munkájukban.
Bővebben: Hol tart a coaching szakma? Válaszok az ICF friss piackutatási eredményeiben

Kutatások

Egyre népszerűbb szakma Magyarországon a coaching a magasan kvalifikáltak körében

Országos kutatást végzett a Magyarországi Coach-szervezetek Szövetsége a magyarországi szakemberek között. A 800 fős felmérésből többek között kiderül, hogy a kutatásban résztvevők a coach képzettségen kívül is egynél több végzettséggel rendelkeznek: átlagosan 1 főre 1,68 végzettség jut. A legtöbben közgazdász, kereskedelmi, banki és HR területen szerzett korábbi szakmai tapasztalattal dolgoznak coachként, 11 %-uk pedig a diplomán felül tudományos fokozattal is rendelkezik.

Bővebben: Egyre népszerűbb szakma Magyarországon a coaching a magasan kvalifikáltak körében

Kutatások

Fegyelmezési-nevelési problémák az iskolában: a gyerekek kezében a megoldás?

Új oktatási-nevelési paradigmával kísérletezik néhány magyar szakember. Az új módszer lényege, hogy néhány ügyes kérdéssel és következetes magatartással partnerré teszik a gyerekeket, így azok maguk lesznek a viselkedésük és az eredményességük bírói – és gazdái. Az eljárást már több hazai iskolában is sikeresen tesztelték.

Bővebben: Fegyelmezési-nevelési problémák az iskolában: a gyerekek kezében a megoldás?

Hirdetés

Kutatások

A fiatal vállalkozók leggyakoribb coaching témái

Egy friss felmérésben az Y generáció vállalkozóinak leggyakoribb coaching specifikus témáit vizsgálták. Napjainkban egyre több fiatal dönt úgy, hogy önálló vállalkozásba kezd. Az internet segítségével elérhető határtalan mennyiségű tudásanyag új dimenziókat nyitott az oktatásban.

Bővebben: A fiatal vállalkozók leggyakoribb coaching témái

Kutatások

Virtuális coaching gyakorlat Magyarországon

Az elmúlt években a nemzetközi megbízások következtében szakmailag kinyíltak a határok és mi, az Ascon Consulting coachai egyre többet dolgozunk virtuálisan. Megtapasztaltuk, hogy a virtuális munkának meg vannak a maga szabályai és törvényszerűségei, így az előnyei és a nehézségei is.

Bővebben: Virtuális coaching gyakorlat Magyarországon

Kutatások

A 2014.évi coaching kutatás eredményei

A hagyományokhoz híven 2014. év végén a Business Coach Kft. 15 együttműködő partnerével közösen ismét elindította az aktuális magyarországi coaching piac feltérképezését célzó kutatását. Az internetes kérdőíveken alapuló, teljes piacot átfogó felmérés eredményeit Komócsin Laura PCC, senior executive coach, a Business Coach Kft. ügyvezetője mutatta be a 2015. február 12-én megrendezett 7. Magyarországi Coaching Konferencián.

Bővebben: A 2014.évi coaching kutatás eredményei

Kutatások

Több tudás, bátrabb segítségkérés?

Bevezető gondolatként

Sokan a tanulás szó hallatán elsőre az iskolai rendszerű képzés keretein belül megvalósuló formára és oktatási rendszerre, az arra jellemző élethelyzetekre, tanulási folyamatokra és technikákra gondolunk. Többnyire a „kemény”, könnyen beazonosítható tudáselemeket látjuk magunk előtt, melyek az említett folyamat során valaki tanultabb, képzettebb részéről direkt információközvetítés keretében kerülnek átadásra.

Bővebben: Több tudás, bátrabb segítségkérés?

Kutatások

Mi a sikeres coaching vállalkozás titka?

A Magyar Coachszemle körkérdése a hazai piac szereplőihez

A Magyar Coachszemle stábja idén decemberben ismét körkérdéssel fordult a hazai coaching piac szereplőihez. A válaszok közlési sorrendje semmiféle rangsorolást nem tükröz, csupán a cégek nevének ábécé sorrendjét. Ezúttal – a lapszám témájához illeszkedve – olyan coaching vállalkozásokról érdeklődtünk megálmodóiktól és vezetőiktől, amelyek évek óta nem csak helytállnak, hanem komoly sikereket is tudhatnak magukénak. Természetesen a siker titkára voltunk kíváncsiak, amelyből mindannyian tanulhatunk. Íme:

Bővebben: Mi a sikeres coaching vállalkozás titka?

Kutatások

„Coach-surfing”

Coachok én- és pályaképe interjúk alapján

A tanulmány alapját képező kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a magyarországi coach szakmában dolgozók szakmai és személyes identitását. A kiinduló feltételezés szerint van olyan kritikus periódus vagy pillanat egy coach korábbi életében, amely arra sarkallja, hogy később ezt a segítő foglalkozást válassza. A vizsgálatban 12 coachcsal készült interjú a coach-szakmáról általában és a személyes coachcsá válásuk folyamatáról. A válaszok tartalomközpontú elemzése nyomán a kiinduló feltételezés nem igazolódott, viszont kirajzolódni látszott egyfajta meghatározatlanság, formálódás, szakmai identitáskeresés más segítő szakmákhoz képest.

Bővebben: „Coach-surfing”

Hirdetés

Kutatások

Cselekedve akarni és akarva cselekedni! Gyors, erős belátások cselekvés-orientált coachingokban

Esetleírások
Bevezető gondolatok
Keresem a legmegfelelőbb szót, ami kifejezi a cselekvés, aktivitás erejét, de nem találom. Mintha erre nem lenne igazán erős szavunk. Nincs, ami leírja, hogy a cselekvésnek, az akarattal irányított megmozdulásoknak mekkora értéke, haszna van, hogy néha az életünk múlhat rajta. De nem baj.
Remélem, hogy az esetek képviselik, átadják, leírják ezt a hatást.

Bővebben: Cselekedve akarni és akarva cselekedni! Gyors, erős belátások cselekvés-orientált coachingokban