Töltse le most legfrissebb lapszámunkat!


PDF formátum   890 Ft

Márka
ISSN 2063-6679

 

Hírek

Coaching Camp 2. nap - Fókuszban a szervezeti tapasztalatok megosztása

Mi a coaching szerepe egy telekommunikációs, egy IT-s vagy akár egy SSC működésében? Kinek és hogyan tud segíteni az, ha a vonalbeli vezető coaching szemlélettel működik egy olyan iparágban, ahol különösen erős a piaci verseny? Főként kinek a támogatását kell megnyerni a coaching szemlélet sikeres bevezetéséhez? A coaching egy projekt vagy inkább egy véget nem érő, folyamatos törekvés?

„A második nap koncepcióját tekintve igazi újdonság a CC életében. Eddig is dolgoztunk belső coachokkal, HR vezetőkkel, fejlesztési szakemberekkel, de idén először adatik meg, hogy a háttérbe vonulva átadjuk a lehetőséget szervezetektől érkező szakembereknek, hogy saját, vállalaton belüli coaching tapasztalatikat osszák meg”- Bölcskei Mónika, a Camp egyik főszervezője.

A szervezeti napot Ábri Judit, coach vezeti fel az Értékteremtő beszélgetésekről szóló gondolataival, majd a 60 perces workshopokon, illetve kerekasztal-beszélgetéseken sokféle típusú, különböző szektorokban működő szervezetet ismerhetnek meg a résztvevők úgy, hogy a tapasztalatmegosztáson túl lesz alkalom a kérdések feltevésére is.

Az idei Camp-en képviselteti magát a bankszektor, érkezik vezetőedző szolgáltató központból (SSC), telekommunikációs és IT nagyvállalattól, élelmiszeripari vállalattól, tanácsadó cégtől, MLM-mel foglalkozó, globális szervezettől, magyar KKV-tól, sőt azt is megtudhatjuk, hogy működik a coaching a civil szervezetekben vagy állami szférában.

A pénteki kerekasztal-beszélgetések témái között szerepel a belső coachok versus coach pool, illetve a coaching szerepe a különböző szektorokban (civil, kkv, állami). Többek közt olyan nagyvállalatok, kkv és civilek vesznek részt, mint a Nestlé, a MOL, a PwC Magyarország, az Egyesek Ifjúsági Egyesület, a Klaszter a fogyatékos emberekért, a CaliVita, a Corwell Kft., illetve az Állami Számvevőszék.

A UPC workshopján a résztvevők betekintést nyerhetnek a szervezet Telesales területén megvalósított coaching szemléletű vezetés módszertanába, valamint a fejlesztő szakemberek két év alatt szerzett tapasztalataikat, sikereiket, nehézségeiket is szeretnék megosztani a résztvevőkkel. A gyakorlati példák említése során választ kaphatunk arra is, hogy a szakmai támogatást nyújtó személyeket, mentorokat hogyan vezették be a coaching világába, illetve, hogy hogyan kötelezték el őket a coaching szemléletű működés mellett.

Hogyan tud a group coaching az egyéni változások támogatásán túl egy szervezetfejlesztési folyamat mozgatórugójává válni és miként támogassuk a folyamatot HR-esként ahhoz, hogy az egyéni fejlődés a mindennapi vezetői és vállalati működésben is megjelenjen? A Magyar Telekom workshopján az érdeklődők megtudhatják, hogy a telekommunikációs vállalat hogyan oldotta meg ezeket a kérdéseket az 1800 fős műszaki terület fejlesztése során. Továbbá bepillantást nyerhetnek egy olyan group coaching folyamatba, amely az egyéni kompetenciák fejlesztésén túl a szervezeti kultúra formálását is célozta.

A Vodafone Shared Services Budapest workshop a támogató vezetővé válásról, annak szakaszairól, képzési és támogatási kereteiről, a felettes és a HR szerepéről fog szólni a vállalat gyakorlati példája alapján. Az ügyviteli szolgáltató központokban a csoportvezetők jellemzően a húszas éveik közepén kerülnek kinevezésre, majd 4-18 fős csapatokat vezetnek, és feletteseik szintén huszonévesek vagy harmincas éveik elején járnak. A csapatok állandóan forming, storming, norming fázisban vannak. A workshop résztvevői arra is választ kaphatnak, hogy hogyan lehet egy ilyen környezetben támogató vezetőket kinevelni, vállalati kultúrát formálni.

De vajon mi lesz azokkal a vezetőkkel, akik nem tudnak bánni a coaching szemléletben „edződött” beosztottakkal? Ha kiképezzük a vezetőket coach-csá, akkor csak a saját csapatukat fejleszthetik? Ezek a kérdések óhatatlanul felmerülnek minden HR szakemberben a coaching szemlélet bevezetése során. Nem titok, a coaching bevezetése során a Microsoft Magyarországnál is felmerültek a fenti kérdések. A workshopon azonban minden érdeklődő megkaphatja a megfelelő választ a fenti kérdésekre.

A csoportos esetfeldolgozás (szupervízió) workshopon a résztvevők a vezetőedzőkkel a közösség bölcsessége, illetve az egyéni meglátások témakörét járják körül. A közös munka végére az esethozó többféle ötlettel gazdagodhat, magabiztossággal tekinthet az előtte álló kihívások elé, míg a résztvevők új nézőpontokkal gyarapodhatnak, a növekvő tudatosságuknak köszönhetően könnyedebben előrelépve saját szakmai vagy önismereti kérdéseikben. A szupervíziós módszertanokból táplálkozó csoportos tanulási formában a csoporttagok a saját maguk által hozott eseteket vizsgálják meg több szemszögből.

„A rendezvényt Open Space-szel zárjuk, ahova résztvevő szervezetek hozhatnak a coaching szemlélettel kapcsolatos saját témákat, aktuális kihívásokat, ötleteket, amin a résztvevőkkel közösen szívesen dolgoznának. Ezúton is szeretnénk minden szervezetet arra bátorítani, hogy éljen a lehetőséggel és használja ki a résztvevőkben rejlő kollektív tudást és tapasztalatot” – hívta fel a résztvevők figyelmét Wieland Veronika, a Camp egyik főszervezője.

Hírek

Coaching Camp 1. nap: Inspirálódás, ismerkedés szakmai berkekben

Idén a Coaching Camp időpontja június elejére került és azontúl, hogy a rendezvény beköltözött a fővárosba, számos további újdonsággal várja visszatérő és új résztvevőit. A helyszín és időpont-változásoknak köszönhetően olyan vezetőedzők tudnak csatlakozni a kezdeményezéshez, akiknek korábban a vidéki helyszín, vagy a nyár közepi időpont nem volt megfelelő. Az egyes programok gazdái az előző évekhez hasonlóan tapasztalt vezetőedzők, azonban a program felépítése annyiban más, hogy első nap a coachokról és a legújabb trendekről fog szólni, a második nap pedig a coaching szemléletű szervezetekről és tapasztalataikról.

DSC080571.jpg„Fontos számunkra, hogy a Camp résztvevői évről-évre új vezetőedzőkkel és módszerekkel, eszközökkel, megközelítésekkel ismerkedhessenek meg, így lehetőségük nyíljon tudás- és tapasztalatszerzésre, eszköztárbővítésre, szakmai eszmecserére és kapcsolatépítésre is. Ezen gondolat mentén - természetesen figyelembe véve a coach kollégák szakmai ajánlásait is – kértük fel a 4. Coaching Camp 21 vezetőedzőjét. A szervezeti nap beépítésével vállaltuk, hogy ”nyelvújítók”, fejlesztők leszünk és segítünk összehangolni a két, ma még sok esetben egymás igényeire nehezebben vagy kevésbé reflektáló oldalt, hogy ebből hosszútávú, sikeres együttműködés alakulhasson ki” – hangsúlyozta a programösszeállítás legfőbb elveit Bölcskei Mónika, a rendezvény egyik főszervezője.

Nemcsak a vezetőknek lehet coacha

A csütörtöki napot Komócsin Laura, az egyik legismertebb hazai coach indítja, aki a Camp attitűdjének megfelelően, gyakorlatias megközelítésű „előadással” készül Self coaching témában. Ami nem más, mint coaching azoknak, akiknek korlátolt a lehetőségük, vagy egyáltalán nincs módjuk arra, hogy saját coachot fogadjanak. A résztvevők Laura workshopján saját magukon is kipróbálhatnak pár self coaching eszközt.

Önismeret – Karrier – Mentoring

Kemény Péter, integrálszemléletű önismereti mentor, coach különböző módszerek integrációjával elérhető, fokozott coaching-hatást mutat be az idei Camp-en.  Mindezek mellett a szakember a saját személyiségükkel dolgozó fejlesztőknek ajánl olyan segítő eszközöket, amelyek elmélyítik az önismeretet.  Ezáltal egy hosszú útnak egy rövid szakaszát teszi láthatóvá azoknak, akik a keleti és a nyugati filozófiai megközelítések által meghatározott tudatosságot össze szeretnék kapcsolni.

Ezzel párhuzamosan egy másik teremben a több évtizedes HR-es tapasztalattal rendelkező coach, Szabó Andrea azt mutatja be workshopján, hogy a Karrier Coaching által miként segíthet a coach az ügyfelének a karrierjét segítő, magában rejlő „szupererő” megtalálásában. A vezetőedző által kidolgozott folyamat egy szakaszába leshetnek be az érdeklődő műhelylátogatók.

Továbbá ugyanebben az idősávban Barnóczki Annamária és korábbi mentoráltjai, vezetőedző-társai, van der Meer Gabriella és Csetneki Csaba a coach-mentorálás rögös, de fontos útjáról, és az akkreditáció igazi, mély tartalmáról fogják megosztani élményeiket, tapasztalataikat.

Sztori - Kihívás – Színház

Mivel életünk történetekből áll össze, amit akár tudatosan is használhatnánk, hiszen a történeteknek hatalmas ereje van és sok irányba hatnak, Márton-Koczó Ildikó azt ígérte, hogy éppen ezért a történeti analógiateremtésbe vonja be az érdeklődőket. A Story Processing Coaching workshopon lesz történetfeldolgozás, módszertani bemutató és még sokféle saját élmény is garantált. A coach szeretné megmutatni azt, hogy nemcsak önmagukban az egymás mögé illesztett szavaknak van erejük, hanem a helyzetnek is, amelyben keletkezik a történet, sőt akár a dialógusban résztvevők szándéka is meghatározó.

Annak érdekében, hogy necsak támogatók legyenek a vezetők, hanem kihívás elé is tudják állítani a beosztottakat, mindezt észrevehetetlen gördülékenységgel, Mákos Nándor, a módszer magyarországi képviselője mutatja be a Challenging coachingot. Workshopján megtapasztalhatjuk, hogyan lehet a leghatékonyabban egyszerre mindkét működési módot alkalmazni.

Ha történetmesélésről és kihívásról beszélünk, akkor ezen kettőshöz méltán kapcsolható a színpad, a színház. Sütöri Ágnes és csapata egy egészen különleges, saját fejlesztésű, élményalapú coaching műfajt hoz. A StageCoaching® színházi térben/színpadon zajlik, és színházi eszközökkel dolgozik. Elsősorban a playback-színházra épít, amit más színházak elemeivel egészít ki. A színpad fölfogható a coach kiterjesztésének: a katarzis garantált.

Határok és kapcsolatok - szakmák közötti párbeszéd

„A sokak által várt és sikeres vezetőedzői workshopok mellett idén kiemelten fontosnak tartottuk, hogy olyan aktuális, sokunkat foglalkoztató téma is helyet kapjon a Camp-en, mint a törvényjavaslat a Pszichológus Kamara felállítására, amely akár a coaching szakma ellehetetlenülését is jelenthetné” - emelte ki Wieland Veronika, a Camp egyik megálmodója. A javaslat tartalma és annak lehetséges hatásai témakörben csütörtök délelőtt lesz egy kerekasztal-beszélgetés Határok és kapcsolatok címmel, ahol pszichológusok és coachok egyaránt hallathatják hangjukat. A sokunkat foglalkoztató kérdéskör kapcsán a Magyar Coachszemle által szervezett beszélgetés célja nemcsak az, hogy lehetőséget adjon a véleménynyilvánításra, hanem hisznek abban is, hogy ez egy jó helyszíne lehet a közös szakmai álláspont kialakításának is. A beszélgetést, amelyen az érintett szakmák és a törvényhozás képviselői is megszólalnak, Dobos Elvira és Ruszák Miklós moderálja.

„2013-ban a tanulásért és szellemi gazdagodásért keltettük életre ezt a rendezvényt. Egy olyan két napos fórumot alkottunk, amely minden résztvevő és vezetőedző számára lehetőséget biztosít arra, hogy új eszközöket, módszereket ismerjenek meg, kapcsolódjanak egymáshoz. Egy olyan többnapos rendezvényt szerettünk volna, ahol tényleg mindenre jut idő, napközben, az esti közös vacsorán és a szünetekben is. Ezért is a sokszínű és mozgalmas első napot a Camp-hez hűen 2016-ban is egy kellemes vacsorával zárjuk” – mondta Bognár Balázs, főszervező.

Bíztatunk mindenkit, hogy látogasson el a Coaching Camp honlapra (www.coachingcamp.hu), és kövessen minket a Facebookon is, ahol folyamatosan frissülő hírekkel, programmal, vezetőedzői bemutatkozókkal várunk minden kedves érdeklődőt.

Business

Beszélgetések, amik számítanak: Üzleti eredmények coaching stílusú beszélgetések által

Emily Cosgrove Ahogy már megszoktuk, ismét a nemzetközi coaching világ elismert szakemberei tartottak érdekes workshopot a Coaching Határok Nélkül (CHN) programsorozat vendégeiként április elején. Sara Hope és Emily Cosgrove Angliából érkeztek, és szenvedélyük a coaching és mentoring stílusú beszélgetések kultúrájának a szervezeteken belüli kiépítése.

Nem véletlenül. Hosszú évek óta dolgoznak belső coach és mentorként a világ legnagyobb vállalataival (pl. Swarovski, KPMG, Ericsson, Ernst & Young), és társalapítói a The Conversation Space (A Beszélgetés Tere) szervezetnek. A workshopon munkájuk során szerzett tapasztalatokon keresztül mutatták be a beszélgetések jelentőségét, mely szerintük a vezetői hatékonyság egyik legfontosabb eszköze.

Bővebben: Beszélgetések, amik számítanak: Üzleti eredmények coaching stílusú beszélgetések által