Töltse le most legfrissebb lapszámunkat!


PDF formátum   1 190 Ft

A férfi
ISSN 2063-6679

 

Hírek

Konzultációs fórum az MPK tervezetről – ’A Psziché Gyarmatosítása?’

A közösségi oldalakon már korábban létrejött vitaoldal által elindított tiltakozás keretein belül 2017. június 28-án került megszervezésre egy Konzultációs Fórum, melynek két fő küldetése volt:

Tiltakozás a Magyar Pszichológus Kamara törvénytervezettel kapcsolatos Társadalmi Párbeszéd ellen Nyilatkozattétel a Magyar Pszichológuskamaráról szóló törvénytervezetről

(mind a két dokumentum elérhető a fenti közösségi oldalon)

Bővebben: Konzultációs fórum az MPK tervezetről – ’A Psziché Gyarmatosítása?’

Hírek

A márkaépítés csak valós értékekre alapozva lehet eredményes

Főszerkesztői bevezető

Az ember hét éves ciklusokban él, de ezek a ciklusok többé-kevésbé a szervezetek organikus fejlődésére is érvényesek. Általában hét évente történik valami nagyon fontos és meghatározó változás az ember életében. Velünk épp hét éve történt, hogy a coach – üzleti diplománk megszerzése előtt felmerült bennünk egy szakfolyóirat létrehozásának ötlete. A néhány hónapos gondolkodás és tervezgetés után megszületett a Magyar Coachszemle, elindult a www.coachszemle.hu..

Bővebben: A márkaépítés csak valós értékekre alapozva lehet eredményes

Letöltés

2017/2

MC ELŐLAP márka webcover

Letöltéshez kattintson a képre!
A lapszám ára 890 Ft

 

Márka
2017/2. Tartalomjegyzék 

FŐSZERKESZTŐI BEVEZETŐ

 

Dobos Elvira, Örvényesi Rita: Építs valós értékekre!

3

HÁTTÉR

 

Dr. Kajtár Edit: A sikerhez. A szimbólumokra építő coaching 

5

Szöllősy Ágnes: Történetmesélés, mint az énmárka építés eszköze 

16

R. Nagy András A HR és a merketing szerelemgyereke: az employer branding

24

IRÁNYOK

 

Nagy Nóra: Bendegúz faluhelyen, avagy a marketing coaching helye a kkv szektor brand építésében 

31

Tölgyessy Zsófia: Márka, ami nem csak elad, de szívből jön

40

Edelmayer Enikő: A tartalommarketing új csillaga, a videó

43

A Gestalt és a márka: Interjú John Leary-Joyce-szal

52

AJÁNLÓ

 

Két napos Open Space a Lego Serious Play-jel:  Coaching Camp 2017

57

SZERZŐINK

60

A MAGYAR COACHSZEMLE SZERKESZTŐSÉGE

62

 

Főszerkesztői bevezető

Az ember hét éves ciklusokban él, de ezek a ciklusok többé-kevésbé a szervezetek organikus fejlődésére is érvényesek. Általában hét évente történik valami nagyon fontos és meghatározó változás az ember életében. Velünk épp hét éve történt, hogy a coach – üzleti diplománk megszerzése előtt felmerült bennünk egy szakfolyóirat létrehozásának ötlete. A néhány hónapos gondolkodás és tervezgetés után megszületett a Magyar Coachszemle, elindult a www.coachszemle.hu.

Az eltelt hét évben aktívan dolgoztunk a folyóirat szakmai tartalmain. Első feladatként kialakítottuk a rovatrendet, meghatároztuk a lapszámok tartalmát. Hivatalos ügyeket intéztünk, így kezdetektől van ISSN-számunk, folyóiratunk elérhető az Országos Széchenyi Könyvtárban. Sok feladatot, havonta akár 25-30 óra munkát is jelentett a szerzők felkérése, a beérkezett cikkek szakmai és nyelvi lektorálása, a saját publikációk megírása. Mindig voltak új ötletek, fejlesztések, új dizájn, új témák.

Azt éreztük, tudtuk, hogy csapatot kell építenünk. Tudtuk, hogy a Magyar Coachszemle a coaching szakmai piacon erős márka lett. Tudtuk, hogy a tervezés, előkészítés és az eddig lezárt öt évfolyamba fektetett szakmai munka komoly értékké vált. Piaci rálátásunk, a coaching, mint szakma érdekében tett tudásmegosztó munkánk meghozta az eredményét: a Magyar Coachszemle személyes coach-márkánk részévé vált, kollégáink számára pedig elismert publikációs és tudásmegosztó felületet biztosít. Megérett hát a munka gyümölcse, és elérkezett az idő, hogy főszerkesztőként meghozzuk a döntést: visszavonulunk az operatív munkától. Persze nem ment ez egyik napról a másikra. Körülbelül egy éves belső szervezetfejlesztési folyamat és számos peer-coaching ülés, szupervíziós beszélgetés eredménye a döntés.

E lapszámtól kezdve átadjuk a terepet olyan coach-kollégáinknak, akik újságírói szakmai múltjuk mellett építik most coachként saját karrierjüket. Átadjuk a szerkesztést és szakmai munkát és tudjuk, hogy a Magyar Coachszemle szakmai értékeivel az ő személyes márkájukat is építeni fogja. Nagy Nóra, Viniczai Andrea! Azt kívánjuk, hogy a sok szakmai kihívás mellett találjátok meg Ti is örömötöket a Magyar Coachszemle szerkesztésében! A főszerkesztők pedig a háttérben tovább dolgoznak a stabilitáson.

Jelen lapszámunk témájának - a 2013/2. Én-márka és karrier című számunk után - négy év elteltével ismét egy összetett, sokféleképpen értelmezett, és még annál is több területen használt fogalmat, a márkát választottuk. Márkája van a személyünknek, de a márkánknak is van személyisége, sőt, még szeretetünk tárgyává is válhat. Egyszerre emlékeztet és megkülönböztet, értékeket képvisel és értékes, segít, hogy besoroljanak, és segít, hogy kilógjunk a sorból. A jól felépített márka bonyolult pszichológiai hatásmechanizmusok mentén működik, befolyásol, de valójában rengeteg előnyt is kínál mind a márka tulajdonosának, mind a fogyasztójának. Ha fogyasztóként márkázott terméket vagy szolgáltatást választunk, akkor tudjuk, hogy mire számíthatunk, nem kell kockázatot vállalnunk, ezért nagyobb biztonságban érezzük magunkat, ami megkönnyíti a döntésünket. Egy erős pozitív márka ezen kívül érzelmi azonosulást, pozitív érzéseket vált ki, és még az önértékelésünket is erősítheti. 

A másik oldalról pedig a vállalkozásunk, vagy vezetőként, coachként a személyünk márkázása megkönnyíti az irántunk érzett bizalom kiépítését, támogatja a marketingünket, erősíti a pozíciónkat, és abban is segít, hogy megfelelő árat kapjunk a szolgáltatásunkért, termékünkért, munkánkért. A jelenlegi hazai munkaerőpiaci helyzetben, amikor a 20 fő alatti foglalkoztatók 96%-a küzd azzal, hogy megtalálja és megtartsa a megfelelő munkaerőt, különösen fontos szerepet kap a munkáltatói márka kiépítése, ami nagy segítséget jelenthet abban, hogy bevonzza és elkötelezetté tegye a vállalkozás irányában a szakembereket. 

Akár személyes, akár céges, szolgáltatás, termék, vagy munkáltató márkát építünk, egy dolgot sosem szabad szem elől tévesztenünk: a márkaépítés nem álarckészítés. Az építkezés csakis akkor lehet hosszú távon stabil, hiteles és eredményes, ha valós alapokra, valós teljesítményre, valós értékekre épül. Ehhez az építkezéshez kívánunk sok sikert Olvasóinknak, és bízunk abban, hogy lapszámunk cikkei útmutatást tudnak nyújtani a stabil alapok lerakásához.

 

Dobos Elvira és Örvényesi Rita
alapító-főszerkesztők