Töltse le most legfrissebb lapszámunkat!


PDF formátum   1 190 Ft

A férfi
ISSN 2063-6679

 

Hírek

Mentor Oscar 2017 — Pályázati határidő december 1.

Mentor Oscar 2017A Mentor Oscar díjat minden évben azoknak a szervezeteknek és egyéneknek ítélik oda, akik hazánkban a legjelentősebb eredményeket érték el a mentoring és coaching szemléletű vezetés terjesztésében és/vagy alkalmazásában a munkájuk során.

Bővebben: Mentor Oscar 2017 — Pályázati határidő december 1.

Irányok

Cikksorozat a csoportos coachingról, 3. rész: A tanulási szintek és a készségfejlesztés

Szabó Tamara PCCMindenkinek ismerős az a jelenség, hogy akár a cég, akár az egyén beleöl rengeteg pénzt egy tanulási folyamatba, és végül a tanultakból szinte semmi nem épül be a gyakorlatba. Azt tapasztalom, hogy a csoportos coaching ebben a tekintetben kiemelkedik a fejlesztési eszközök közül, hisz rendkívül jó teret kínál az újonnan elsajátított készségek gyakorlatba ültetésére. Így akár az ülések során a készségek elsajátítására, az újfajta viselkedésmódba vetett hit megszilárdulására, vagy éppen az új készségek begyakorlására.

Ebben az írásban azt vizsgálom meg, hogy milyen lehetőségeket kínál a csoportos coaching készségfejlesztésre, legyen szó akár arról, hogy önállóan használjuk a csoportos coachingot, akár arról, hogy tréningek utánkövetéseként.

Bővebben: Cikksorozat a csoportos coachingról, 3. rész: A tanulási szintek és a készségfejlesztés

Irányok

Cikksorozat a csoportos coachingról. 2. rész. Tanulási szintek – tanulás az esethozó történetéből

A cikksorozat előző részében ránéztünk a csoportos coaching műfajára, a csoportok összeállítására, általában a folyamatra, megnéztük azt is, hogy a csoportos coaching ülések folyamata hogyan épül fel. Az egyes ülések során valaki hoz egy témát, amin a csoport tagjai – erőforrásként – a csoportos coach vezetésével dolgoznak. Mindehhez különböző coach-technikákat és hétköznapi kommunikációs eszközöket használnak.

A cikksorozat második részében azt járom körbe, hogy milyen tanulásokat hozhat a feldolgozott eset: az esethozó számára, a többi résztvevő számára, illetve milyen szervezeti hozadéka lehet egy-egy eset feldolgozásának.

Bővebben: Cikksorozat a csoportos coachingról. 2. rész. Tanulási szintek – tanulás az esethozó történetéből