Töltse le most legfrissebb lapszámunkat!


PDF formátum   890 Ft

Márka
ISSN 2063-6679

 

Rendezvények

Coaching Camp 2017: Két napos Open Space Lego Serious Play-jel megfűszerezve

Idén 5. alkalommal rendezik meg a Coaching Campet, a coachok hazai „nonkonferenciáját”.  Bölcskei Móni és Wieland Veró, szervezők a résztvevői visszajelzésekre és élményekre fókuszálva úgy határoztak, hogy 2017. június 29-30-án a rendezvény visszatér Gárdonyba. Ezáltal a Camp idén ismét egy velencei-tavi közös feltöltődés, fejlődés, tanulás és kikapcsolódás lesz. 

Kép2

Újdonság, hogy nem lesznek vezetőedzők, pontosabban Móni és Veró most először mindenkinek szeretnék megadni a lehetőséget, hogy a helyszínen workshopot vezessen. Erre pedig a két napos önszerveződő nyitott tér (Open Space) ad lehetőséget. Ezért érdemes már most gondolkodni azon a témán, ötleten, elakadáson, amit szeretnél kipróbálni, letesztelni a résztvevőkkel, amiben a segítségüket szeretnéd kérni… és folytathatnánk a sort, mert a workshop kínálta lehetőségeknek tényleg csak a fantázia szabhat határt.

„Hisszük, hogy a hazai coach közösség megérett arra, hogy együtt a következő szintre lépjünk, ezért vállaltuk a két napos Open Space-t. Résztvevőként főként azokra számítunk, akik szeretnének kilépni a megszokott sémákból, paradigmákból és másoktól tanulni, kihívásokban közreműködni, meglátni a lehetőséget, használni a csoportban lévő potenciált, és mindezek által fejlődni szeretnének” – hangsúlyozta Wieland Veró.

Az eddigi workshop jelentkezésekből látszik, hogy lehet szó olyan témákról, mint a coachok márkaépítése és kommunikációs eszközei, a coaching ROI, avagy a coaching értéke számokban, illetve van olyan résztvevő, aki a csoport/team coaching egyre nagyobb térhódítására való tekintettel különböző csoport coaching technikákon szeretne a résztvevőkkel együtt gondolkodni, kipróbálni a workshop keretében.

Fontos változás továbbá, hogy a program felépítése miatt, csak a két teljes napos részvételt vállalóknak tudnak regisztrációs lehetőséget biztosítani. Ez a kettő nap alig fél százaléka egy évnek, és ennyi feltöltődést, inspirálódást bizonyára mindenki megérdemel. Arról nem is beszélve, hogy mennyi hozadéka van.

„A résztvevői workshopokon túl készülünk néhány meglepetés programmal is, amely során lesz közös építkezés, értékteremtés, játék és kikapcsolódás is. Csütörtökön rögtön Kolozsi Lázár Ildikó embermániás sirályképzővel hangolódunk a Campre, míg pénteken Mándoki Alexandra, hivatalos LEGO® SERIOUS PLAY® tréner lévén megismerkedhetsz a technikával, sőt, ki is próbálhatod” – árulta el Bölcskei Móni.

Kép1A LEGO® SERIOUS PLAY® egy olyan módszer, amivel az együtt gondolkodás és alkotás hatékonyabb, ezáltal javul az üzleti teljesítmény és az innovációk sikeresebbek lesznek. Alkalmazható a szervezeti kihívások széles skáláján, a stratégia-fejlesztéstől kezdve, fúziókon át, csapatépítési és egyéb szervezeti változási és megújulási folyamatokig.

Amennyiben a program felkeltette az érdeklődésed, bővebb információ a Coaching Campról az alábbi linken találsz: www.coachingcamp.hu

Mi ott leszünk! Találkozzunk a Campen Gárdonyban!

 

A kép forrása: www.seriousplaypro.com

Letöltés

2017/2

MC ELŐLAP márka webcover

Letöltéshez kattintson a képre!
A lapszám ára 890 Ft

 

Márka
2017/2. Tartalomjegyzék 

FŐSZERKESZTŐI BEVEZETŐ

 

Dobos Elvira, Örvényesi Rita: Építs valós értékekre!

3

HÁTTÉR

 

Dr. Kajtár Edit: A sikerhez. A szimbólumokra építő coaching 

5

Szöllősy Ágnes: Történetmesélés, mint az énmárka építés eszköze 

16

R. Nagy András A HR és a merketing szerelemgyereke: az employer branding

24

IRÁNYOK

 

Nagy Nóra: Bendegúz faluhelyen, avagy a marketing coaching helye a kkv szektor brand építésében 

31

Tölgyessy Zsófia: Márka, ami nem csak elad, de szívből jön

40

Edelmayer Enikő: A tartalommarketing új csillaga, a videó

43

A Gestalt és a márka: Interjú John Leary-Joyce-szal

52

AJÁNLÓ

 

Két napos Open Space a Lego Serious Play-jel:  Coaching Camp 2017

57

SZERZŐINK

60

A MAGYAR COACHSZEMLE SZERKESZTŐSÉGE

62

 

Főszerkesztői bevezető

Az ember hét éves ciklusokban él, de ezek a ciklusok többé-kevésbé a szervezetek organikus fejlődésére is érvényesek. Általában hét évente történik valami nagyon fontos és meghatározó változás az ember életében. Velünk épp hét éve történt, hogy a coach – üzleti diplománk megszerzése előtt felmerült bennünk egy szakfolyóirat létrehozásának ötlete. A néhány hónapos gondolkodás és tervezgetés után megszületett a Magyar Coachszemle, elindult a www.coachszemle.hu.

Az eltelt hét évben aktívan dolgoztunk a folyóirat szakmai tartalmain. Első feladatként kialakítottuk a rovatrendet, meghatároztuk a lapszámok tartalmát. Hivatalos ügyeket intéztünk, így kezdetektől van ISSN-számunk, folyóiratunk elérhető az Országos Széchenyi Könyvtárban. Sok feladatot, havonta akár 25-30 óra munkát is jelentett a szerzők felkérése, a beérkezett cikkek szakmai és nyelvi lektorálása, a saját publikációk megírása. Mindig voltak új ötletek, fejlesztések, új dizájn, új témák.

Azt éreztük, tudtuk, hogy csapatot kell építenünk. Tudtuk, hogy a Magyar Coachszemle a coaching szakmai piacon erős márka lett. Tudtuk, hogy a tervezés, előkészítés és az eddig lezárt öt évfolyamba fektetett szakmai munka komoly értékké vált. Piaci rálátásunk, a coaching, mint szakma érdekében tett tudásmegosztó munkánk meghozta az eredményét: a Magyar Coachszemle személyes coach-márkánk részévé vált, kollégáink számára pedig elismert publikációs és tudásmegosztó felületet biztosít. Megérett hát a munka gyümölcse, és elérkezett az idő, hogy főszerkesztőként meghozzuk a döntést: visszavonulunk az operatív munkától. Persze nem ment ez egyik napról a másikra. Körülbelül egy éves belső szervezetfejlesztési folyamat és számos peer-coaching ülés, szupervíziós beszélgetés eredménye a döntés.

E lapszámtól kezdve átadjuk a terepet olyan coach-kollégáinknak, akik újságírói szakmai múltjuk mellett építik most coachként saját karrierjüket. Átadjuk a szerkesztést és szakmai munkát és tudjuk, hogy a Magyar Coachszemle szakmai értékeivel az ő személyes márkájukat is építeni fogja. Nagy Nóra, Viniczai Andrea! Azt kívánjuk, hogy a sok szakmai kihívás mellett találjátok meg Ti is örömötöket a Magyar Coachszemle szerkesztésében! A főszerkesztők pedig a háttérben tovább dolgoznak a stabilitáson.

Jelen lapszámunk témájának - a 2013/2. Én-márka és karrier című számunk után - négy év elteltével ismét egy összetett, sokféleképpen értelmezett, és még annál is több területen használt fogalmat, a márkát választottuk. Márkája van a személyünknek, de a márkánknak is van személyisége, sőt, még szeretetünk tárgyává is válhat. Egyszerre emlékeztet és megkülönböztet, értékeket képvisel és értékes, segít, hogy besoroljanak, és segít, hogy kilógjunk a sorból. A jól felépített márka bonyolult pszichológiai hatásmechanizmusok mentén működik, befolyásol, de valójában rengeteg előnyt is kínál mind a márka tulajdonosának, mind a fogyasztójának. Ha fogyasztóként márkázott terméket vagy szolgáltatást választunk, akkor tudjuk, hogy mire számíthatunk, nem kell kockázatot vállalnunk, ezért nagyobb biztonságban érezzük magunkat, ami megkönnyíti a döntésünket. Egy erős pozitív márka ezen kívül érzelmi azonosulást, pozitív érzéseket vált ki, és még az önértékelésünket is erősítheti. 

A másik oldalról pedig a vállalkozásunk, vagy vezetőként, coachként a személyünk márkázása megkönnyíti az irántunk érzett bizalom kiépítését, támogatja a marketingünket, erősíti a pozíciónkat, és abban is segít, hogy megfelelő árat kapjunk a szolgáltatásunkért, termékünkért, munkánkért. A jelenlegi hazai munkaerőpiaci helyzetben, amikor a 20 fő alatti foglalkoztatók 96%-a küzd azzal, hogy megtalálja és megtartsa a megfelelő munkaerőt, különösen fontos szerepet kap a munkáltatói márka kiépítése, ami nagy segítséget jelenthet abban, hogy bevonzza és elkötelezetté tegye a vállalkozás irányában a szakembereket. 

Akár személyes, akár céges, szolgáltatás, termék, vagy munkáltató márkát építünk, egy dolgot sosem szabad szem elől tévesztenünk: a márkaépítés nem álarckészítés. Az építkezés csakis akkor lehet hosszú távon stabil, hiteles és eredményes, ha valós alapokra, valós teljesítményre, valós értékekre épül. Ehhez az építkezéshez kívánunk sok sikert Olvasóinknak, és bízunk abban, hogy lapszámunk cikkei útmutatást tudnak nyújtani a stabil alapok lerakásához.

 

Dobos Elvira és Örvényesi Rita
alapító-főszerkesztők

Vélemény

Amikor az ügyfél egy egész osztály

Bő egy évvel ezelőtt óriási meglepetésként hatott rám, amikor gimnazista fiam és barátai „hivatalosan” felkértek, hogy dolgozzak velük coachként. Egy nagy megmérettetésre kellett felkészülniük, amit a Veres Pálné Gimiben csak „Kampány” néven emlegetnek. Az ügyfelem, azaz az egész 11. A osztály problémája pedig az volt, hogy nem tudtak csapatként működni. Tudták, hogy az előttük álló feladat, az öt napon át tartó rendezvénysorozatra való felkészülés csak teljes egyetértésben és együttműködéssel lehet sikeres.

Bővebben: Amikor az ügyfél egy egész osztály