mentor_oscar_logo11.jpgA Mentor Oscar díjat minden évben azoknak a szervezeteknek és egyéneknek ítéljük oda, akik hazánkban a legjelentősebb eredményeket érték el a mentoring terjesztésében és/vagy alkalmazásában a munkájuk során.

Mi lesz a ROI-val?
Ha cégvezetőkkel beszélgetünk általában a mentoring programok hasznosságáról, többnyire egyetértő bólogatást kapunk. Ha ugyanezeket a vezetőket saját mentoring program bevezetéséről kérdezzük, akkor már korántsem ilyen nagy az egyetértés. Miért?

Az üzleti életben minden befektetést valamiféle megtérülés reményében indítunk el. Egy átgondolt mentoring program elindítása bár többnyire nem igényel jelentős közvetlen pénzügyi ráfordítást, ugyanekkor, nem kevés energiát, odafigyelést és időt, azaz befektetést követel. Honnan tudjuk, hogy megéri-e?

Nem mérhető közvetlenül
A kutatók, képzők és üzletemberek között régóta zajlik a vita a „soft skill” fejlesztések mérhetőségéről, és messze vagyunk a megoldástól. A mentoring estében is főleg úgynevezett anekdota alapú (résztvevők élménybeszámolói) adataink vannak, amelyek józanésszel beláthatóan nem kérdőjelezik meg a mentoring pozitív hatását az üzleti eredményekre. Ugyanekkor közvetett bizonyítékok alapján nagy biztonsággal állíthatjuk, azok a kis- és középvállalatok, ahol mentoringot alkalmaztak, 70%-ban öt évig, vagy tovább fennmaradnak, amíg, ahol nem kerül sor mentoringra, csak 36% volt a túlélési arány. A mentori rendszert működtető nagyvállalatok csökkenő fluktuációról, gyorsabb beilleszkedésről, nagyobb dolgozói lojalitásról számolnak be.

Direkt költség – indirekt megtérülés
Valóban nincs olyan, a döntés előkészítés során szokásosan használt pénzügyi képlet, amivel a mentoring megtérülését könnyedén számszerűsíteni lehet. A mentoring hatása indirekt és hosszú távú, és ez az, ami elbizonytalaníthatja a döntéshozót. Van viszont néhány olyan kérdés, ami segíthet dönteni a mentoringról és gondolatokat ébreszthet a megtérüléssel kapcsolatban:

•  Mennyit ér a mentorált munkatársak megtartása?
•  Mi a költsége a „kerék újrafeltalálásának” a szervezeten belül?
•  Mennyibe kerül, ha az újonnan felvett tehetséges munkatárs elveszíti a motivációját?
•  Mi az ára egy-egy szervezeten belüli személyes kapcsolat kialakításának?
•  Mennyit ér a vezetők (mentorok) lelkesedése, az értékesség érzése?
•  Mennyibe kerülne egy belső pozitív image kampány?


Pályázzon!
A Mentor Oscart hagyományteremtő céllal hozták létre olyan szervezetek, amelyek fontosnak tartják a munkatársközpontú, támogató és ugyanakkor eredményorientált vezetői szemlélet meghonosítását és elismerését.
Ha mentorál vagy mentorált nevezzen a Mentor Oscar Pályázaton és nyerje el az értékes díjakat, illetve az elismeréssel járó presztízst!
Ha ismer olyan szervezetet, ahol sikeres mentoring program folyik, segítse őket azzal, hogy értesíti őket a pályázatról!

A pályázat határideje 2015. december 1.
Részletes információ és jelentkezés: mentoroscar.hu

Magyar Coachszemle