Fontos a munkaerő megtartásaA hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence kutatói készítették. A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre. A kezdeményezők 2017 decemberében a hazai vállalatok Employer Branding helyzetét, munkáltatói márkaépítési gyakorlatát vizsgálták.

A kérdésekre mintegy 70 közép és felső vezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt foglalkoztat.

A legfőbb megállapítások a HR-nek és a coachoknak is fontosak:

  • A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.

  • 72% egy éveb belül tervezi, 24%-a két éven belül, és csak 14%-a nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.

  • Az employer branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati kihívások jelentőségét. A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.

  • Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 36%-ban a HR és a kommunikáció együtt, 40%-nál csak a HR, 16%-nál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 %-nál a marketing vagy a CEO felelős érte.

  • A leghasznosabb kommunikációs csatornák értékelésénél - az employer branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%).

  • A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a vállalatok a munkáltatói kommunikáció során.
    A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy egyáltalán nem foglalkoztatja őket az employer branding stratégia készítés.

  • Az employer branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.

fotó: pixabay.com
forrás: marketinginfo.hu

Magyar Coachszemle