Business

Póker: Önreflektív szerepvállalás vállalkozóként

Minden ambiciózus ember elgondolkodik egyszer azon, hogy vajon mit érne el vállalkozóként a szakmai életében. Elhatározás, bátorság vagy éppen egy adódó lehetőség kérdése. Vannak, akik megpróbálják, és vannak, akik nem: de vállalkozni az tud igazán, aki annak születik, vagy tudatosan tudja kezelni vállalkozói szellemiségét.

Bővebben: Póker: Önreflektív szerepvállalás vállalkozóként

Business

Személyes vallomás a munka-magánélet egyensúly megteremtéséhez vezető út tapasztalatairól

Vezetőként és coachként nagy a felelősségem a munka-magánélet egyensúlyának kialakításában és fenntartásában. 2012-ben megalkottam egy 10 modulos vezetői eszköztárra épülő akció tanulócsoportot, aminek az volt a célja, hogy a legszükségesebb vezetői eszközökről tematikusan beszéljünk, fejlődjünk benne, és új, hatékonyabb vezetői működést találjunk. Már a tanulócsoport találkozásai alatt rájöttem, hogy egy nagyon fontos téma, a munka-magánélet egyensúlya nem került bele a programba. Felelős fejlesztőként azonnal belém villant a felismerés, hogy nem véletlen felejtettem ki a programból, hiszen akkoriban én magam sem törekedtem rá eléggé.

Bővebben: Személyes vallomás a munka-magánélet egyensúly megteremtéséhez vezető út tapasztalatairól

Business

Rehabilitáció, érték, változás - Interjú Kovács Gáborral, az ERFO Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójával

A Magyar Coachszemle 2013/2. számában Pintér Csaba tanulmánya számolt be arról, hogy a TÁMOP-5.3.8-11/A1-2012-0001 „Rehabilitáció, Érték, Változás (RÉV)” – Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési és szolgáltatásfejlesztési modellprogram keretében többek között az ERFO Nonprofit Kft. munkatársai is egy speciális tréning- és coaching-sorozaton vesznek részt. A program eddigi eredményeiről most Kovács Gábort, a vállalat ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
Bővebben: Rehabilitáció, érték, változás - Interjú Kovács Gáborral, az ERFO Nonprofit Kft. ügyvezető...

Business

Hogyan kezdd el sikeres én-márkád építését?

Mit is takar az önmarketing, az én-márka? – merülhet fel sokakban a kérdés. Jeff Bezos gondolatai alapján „ez nem más, mint amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából”.

Azzal, amit teszünk, ahogy viselkedünk, akarva vagy akaratlanul egy képet alakítunk ki saját magunkról. Lehet, hogy sokszor nem is tudatosul bennünk az, hogy az ember is „márkaként” éli világát. Azzal, ahogyan élünk, öltözködünk, amilyen stílusban kommunikálunk, saját személyiséget, saját „márkát” alakítunk ki.

Minél inkább tudatosan is odafigyelünk a saját márkánk építésére, annál inkább érezni fogjuk az ezzel járó előnyöket. De hogyan is kezdjünk hozzá személyes márkánk építéséhez? 

Bővebben: Hogyan kezdd el sikeres én-márkád építését?

Business

Hogyan növelhetjük vezetői hatékonyságunkat és munkatársaink elkötelezettségét a coaching segítségével?

Többek között erre a kérdésre is választ kaptunk Julie Starrtól, aki 2013.03.21-én a Coaching Határok Nélkül programsorozat vendége volt „Menedzser coach szemlélettel” című, igazán elgondolkodtató, tartalmas előadásával. Ő maga is több mint 20 éves coaching és tanácsadói tapasztalattal  rendelkezik az üzleti és a változásmenedzsment terén.

Bővebben: Hogyan növelhetjük vezetői hatékonyságunkat és munkatársaink elkötelezettségét a coaching...

Business

Vajon mennyire ismered a vevőidet?

Napjainkban a termékek és szolgáltatások piacát az egyre kiélezettebb verseny, a helyettesítő termékek és szolgáltatások kavalkádja jellemezi. Mindezek hatására egyre nehezebbé válik mind a kis- és középvállalkozások, mind pedig a nagy multinacionális cégek számára, hogy a már meglévő vevőkörüket megtartsák, és hogy új vevőket nyerjenek meg maguknak.

A következő pár gondolatban a kis és középvállalkozásokra koncentrálva arra világítok rá, hogy mit is célszerű ilyen helyzetben tenni a hazai kkv-knak a minél hatékonyabb és eredményesebb üzleti működés érdekében. Milyen módszert alkalmazhatnak annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel meg tudják tartani a már megnyert vásárlóközönségüket?

Bővebben: Vajon mennyire ismered a vevőidet?