Business
Vezetői önértékelés nehéz helyzetben
Van néhány közismert „fekete történet”, amely arról szól, hogyan reagálnak vezetők válsághelyzetekben. Németország egyik leggazdagabb iparmágnása 2009. január elején öngyilkosságot követett el. A Magyarországon is jelenlévő gyógyszeripari vállalat, a Ratiopharm és más nemzetközi konszernek tulajdonosa, Adolf Merckle a családja számára hátrahagyott búcsúlevelében a pénzügyi válsággal indokolta tettét.
Business
Póker: Önreflektív szerepvállalás vállalkozóként
Minden ambiciózus ember elgondolkodik egyszer azon, hogy vajon mit érne el vállalkozóként a szakmai életében. Elhatározás, bátorság vagy éppen egy adódó lehetőség kérdése. Vannak, akik megpróbálják, és vannak, akik nem: de vállalkozni az tud igazán, aki annak születik, vagy tudatosan tudja kezelni vállalkozói szellemiségét.
Business
Személyes vallomás a munka-magánélet egyensúly megteremtéséhez vezető út tapasztalatairól
Vezetőként és coachként nagy a felelősségem a munka-magánélet egyensúlyának kialakításában és fenntartásában. 2012-ben megalkottam egy 10 modulos vezetői eszköztárra épülő akció tanulócsoportot, aminek az volt a célja, hogy a legszükségesebb vezetői eszközökről tematikusan beszéljünk, fejlődjünk benne, és új, hatékonyabb vezetői működést találjunk. Már a tanulócsoport találkozásai alatt rájöttem, hogy egy nagyon fontos téma, a munka-magánélet egyensúlya nem került bele a programba. Felelős fejlesztőként azonnal belém villant a felismerés, hogy nem véletlen felejtettem ki a programból, hiszen akkoriban én magam sem törekedtem rá eléggé.
Business
Rehabilitáció, érték, változás - Interjú Kovács Gáborral, az ERFO Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójával
Business
Hogyan kezdd el sikeres én-márkád építését?
Mit is takar az önmarketing, az én-márka? – merülhet fel sokakban a kérdés. Jeff Bezos gondolatai alapján „ez nem más, mint amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából”.
Azzal, amit teszünk, ahogy viselkedünk, akarva vagy akaratlanul egy képet alakítunk ki saját magunkról. Lehet, hogy sokszor nem is tudatosul bennünk az, hogy az ember is „márkaként” éli világát. Azzal, ahogyan élünk, öltözködünk, amilyen stílusban kommunikálunk, saját személyiséget, saját „márkát” alakítunk ki.
Minél inkább tudatosan is odafigyelünk a saját márkánk építésére, annál inkább érezni fogjuk az ezzel járó előnyöket. De hogyan is kezdjünk hozzá személyes márkánk építéséhez?
Business
Hogyan növelhetjük vezetői hatékonyságunkat és munkatársaink elkötelezettségét a coaching segítségével?
Többek között erre a kérdésre is választ kaptunk Julie Starrtól, aki 2013.03.21-én a Coaching Határok Nélkül programsorozat vendége volt „Menedzser coach szemlélettel” című, igazán elgondolkodtató, tartalmas előadásával. Ő maga is több mint 20 éves coaching és tanácsadói tapasztalattal rendelkezik az üzleti és a változásmenedzsment terén.
Business
Vajon mennyire ismered a vevőidet?
Napjainkban a termékek és szolgáltatások piacát az egyre kiélezettebb verseny, a helyettesítő termékek és szolgáltatások kavalkádja jellemezi. Mindezek hatására egyre nehezebbé válik mind a kis- és középvállalkozások, mind pedig a nagy multinacionális cégek számára, hogy a már meglévő vevőkörüket megtartsák, és hogy új vevőket nyerjenek meg maguknak.
A következő pár gondolatban a kis és középvállalkozásokra koncentrálva arra világítok rá, hogy mit is célszerű ilyen helyzetben tenni a hazai kkv-knak a minél hatékonyabb és eredményesebb üzleti működés érdekében. Milyen módszert alkalmazhatnak annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel meg tudják tartani a már megnyert vásárlóközönségüket?