Töltse le most legfrissebb lapszámunkat!


PDF formátum   1 190 Ft

A férfi
ISSN 2063-6679

 

Háttér

A szupervízió és a coaching etikai aspektusai

Az elmúlt hónapban a „Magnet Házban” „A szupervízió és a coaching etikai aspektusai” címmel műhelybeszélgetést tartottak szűk körben, szupervizorok és szupervizor coachok. A találkozó mottója: „Az etikának a világ feltételévé kell válnia, ahogy a logikának is” Wittgensteitől származó idézet volt. Az idézet egyik olvasata szerint a jelenlegi világunk túlzottan a logikára épül. Ha tovább gondoljuk a hiányérzetünket, akkor még kiegészíthetjük az esztétikával is és a filozófia alap pilléreihez jutunk:

Bővebben: A szupervízió és a coaching etikai aspektusai

Business

A coach szemléletű vezetés pillérei

Nehéz beismernünk, hogy hiányosak az ismereteink olyan dolgokról, amelyekhez értenünk „kellene”: hogyan leszünk jó vezetők, hogyan tesszük sikeressé üzleti tevékenységünket. Még nehezebb gyakorolnunk nap nap után azokat a dolgokat, amelyekben nem érezzük magunkat igazán jónak, nem érezzük magunkat biztonságban, nem tartjuk azokat az erősségünknek. Miközben fejlődésünkhöz éppen az szükséges, hogy olyan tevékenységekben is javuljon a teljesítményünk, amelyek nehézséget okoznak.

Bővebben: A coach szemléletű vezetés pillérei

Letöltés

2017/2

MC ELŐLAP márka webcover

Letöltéshez kattintson a képre!
A lapszám ára 890 Ft

 

Márka
2017/2. Tartalomjegyzék 

FŐSZERKESZTŐI BEVEZETŐ

 

Dobos Elvira, Örvényesi Rita: Építs valós értékekre!

3

HÁTTÉR

 

Dr. Kajtár Edit: A sikerhez. A szimbólumokra építő coaching 

5

Szöllősy Ágnes: Történetmesélés, mint az énmárka építés eszköze 

16

R. Nagy András A HR és a merketing szerelemgyereke: az employer branding

24

IRÁNYOK

 

Nagy Nóra: Bendegúz faluhelyen, avagy a marketing coaching helye a kkv szektor brand építésében 

31

Tölgyessy Zsófia: Márka, ami nem csak elad, de szívből jön

40

Edelmayer Enikő: A tartalommarketing új csillaga, a videó

43

A Gestalt és a márka: Interjú John Leary-Joyce-szal

52

AJÁNLÓ

 

Két napos Open Space a Lego Serious Play-jel:  Coaching Camp 2017

57

SZERZŐINK

60

A MAGYAR COACHSZEMLE SZERKESZTŐSÉGE

62

 

Főszerkesztői bevezető

Az ember hét éves ciklusokban él, de ezek a ciklusok többé-kevésbé a szervezetek organikus fejlődésére is érvényesek. Általában hét évente történik valami nagyon fontos és meghatározó változás az ember életében. Velünk épp hét éve történt, hogy a coach – üzleti diplománk megszerzése előtt felmerült bennünk egy szakfolyóirat létrehozásának ötlete. A néhány hónapos gondolkodás és tervezgetés után megszületett a Magyar Coachszemle, elindult a www.coachszemle.hu.

Az eltelt hét évben aktívan dolgoztunk a folyóirat szakmai tartalmain. Első feladatként kialakítottuk a rovatrendet, meghatároztuk a lapszámok tartalmát. Hivatalos ügyeket intéztünk, így kezdetektől van ISSN-számunk, folyóiratunk elérhető az Országos Széchenyi Könyvtárban. Sok feladatot, havonta akár 25-30 óra munkát is jelentett a szerzők felkérése, a beérkezett cikkek szakmai és nyelvi lektorálása, a saját publikációk megírása. Mindig voltak új ötletek, fejlesztések, új dizájn, új témák.

Azt éreztük, tudtuk, hogy csapatot kell építenünk. Tudtuk, hogy a Magyar Coachszemle a coaching szakmai piacon erős márka lett. Tudtuk, hogy a tervezés, előkészítés és az eddig lezárt öt évfolyamba fektetett szakmai munka komoly értékké vált. Piaci rálátásunk, a coaching, mint szakma érdekében tett tudásmegosztó munkánk meghozta az eredményét: a Magyar Coachszemle személyes coach-márkánk részévé vált, kollégáink számára pedig elismert publikációs és tudásmegosztó felületet biztosít. Megérett hát a munka gyümölcse, és elérkezett az idő, hogy főszerkesztőként meghozzuk a döntést: visszavonulunk az operatív munkától. Persze nem ment ez egyik napról a másikra. Körülbelül egy éves belső szervezetfejlesztési folyamat és számos peer-coaching ülés, szupervíziós beszélgetés eredménye a döntés.

E lapszámtól kezdve átadjuk a terepet olyan coach-kollégáinknak, akik újságírói szakmai múltjuk mellett építik most coachként saját karrierjüket. Átadjuk a szerkesztést és szakmai munkát és tudjuk, hogy a Magyar Coachszemle szakmai értékeivel az ő személyes márkájukat is építeni fogja. Nagy Nóra, Viniczai Andrea! Azt kívánjuk, hogy a sok szakmai kihívás mellett találjátok meg Ti is örömötöket a Magyar Coachszemle szerkesztésében! A főszerkesztők pedig a háttérben tovább dolgoznak a stabilitáson.

Jelen lapszámunk témájának - a 2013/2. Én-márka és karrier című számunk után - négy év elteltével ismét egy összetett, sokféleképpen értelmezett, és még annál is több területen használt fogalmat, a márkát választottuk. Márkája van a személyünknek, de a márkánknak is van személyisége, sőt, még szeretetünk tárgyává is válhat. Egyszerre emlékeztet és megkülönböztet, értékeket képvisel és értékes, segít, hogy besoroljanak, és segít, hogy kilógjunk a sorból. A jól felépített márka bonyolult pszichológiai hatásmechanizmusok mentén működik, befolyásol, de valójában rengeteg előnyt is kínál mind a márka tulajdonosának, mind a fogyasztójának. Ha fogyasztóként márkázott terméket vagy szolgáltatást választunk, akkor tudjuk, hogy mire számíthatunk, nem kell kockázatot vállalnunk, ezért nagyobb biztonságban érezzük magunkat, ami megkönnyíti a döntésünket. Egy erős pozitív márka ezen kívül érzelmi azonosulást, pozitív érzéseket vált ki, és még az önértékelésünket is erősítheti. 

A másik oldalról pedig a vállalkozásunk, vagy vezetőként, coachként a személyünk márkázása megkönnyíti az irántunk érzett bizalom kiépítését, támogatja a marketingünket, erősíti a pozíciónkat, és abban is segít, hogy megfelelő árat kapjunk a szolgáltatásunkért, termékünkért, munkánkért. A jelenlegi hazai munkaerőpiaci helyzetben, amikor a 20 fő alatti foglalkoztatók 96%-a küzd azzal, hogy megtalálja és megtartsa a megfelelő munkaerőt, különösen fontos szerepet kap a munkáltatói márka kiépítése, ami nagy segítséget jelenthet abban, hogy bevonzza és elkötelezetté tegye a vállalkozás irányában a szakembereket. 

Akár személyes, akár céges, szolgáltatás, termék, vagy munkáltató márkát építünk, egy dolgot sosem szabad szem elől tévesztenünk: a márkaépítés nem álarckészítés. Az építkezés csakis akkor lehet hosszú távon stabil, hiteles és eredményes, ha valós alapokra, valós teljesítményre, valós értékekre épül. Ehhez az építkezéshez kívánunk sok sikert Olvasóinknak, és bízunk abban, hogy lapszámunk cikkei útmutatást tudnak nyújtani a stabil alapok lerakásához.

 

Dobos Elvira és Örvényesi Rita
alapító-főszerkesztők

Hirdetés

Letöltés

2017/3

MC ELŐLAP egészség

Letöltéshez kattintson a képre!
A lapszám ára 1 190 Ft

 

Egészség
2017/3. Tartalomjegyzék  

SZERKESZTŐI BEVEZETŐ

 

Nagy Nóra: Az egészséges egészség

4

HÁTTÉR

 

Madai Kriszta: Egészség a coachingban a coach-szupervizor szemüvegén keresztül

6

Dr. Kajtár Edit: Hogyan teremt helyet a vezető túlzsúfolt határidőnaplójában a meditáció 

13

Rudnicai Margit:  A Hókirálynő fogságában. A betegségek, tünetek rendszerszemléletű megközelítése

20

Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn - Dr. Keller Veronika - Dr. Kurucz Attila: Mutasd mit eszel, megmondom ki vagy! Motivációs hatások vizsgálata az étkezési magatartásra

30

IRÁNYOK

 

Kállay Natália: Ne ráncigálj!

51

Horváth Norbert: Gasztro coaching, érzelmi evők lelki munkája

56

Kulcsár Zsolt és az Integral Vision csapata: Szervezeti jól-lét a gyakorlatban: szokások az Integral Vision-ben

61

Csurgó Krisztina: Életmód váltás otthon: a well-being támogatói munka in-home személyi edzések során

69

Zádrovich Aliz: A testünkben rejlenek a válaszok. Szomatodráma: a gyógyító játék

72

ESETTANULMÁNY

 

Szabó Gabi: Az énrészek gyógyító ereje. A szupervízió hatása a coach egész-ségére

77

INSPIRÁCIÓ

 

Viniczai Andrea: Running & Coaching. Fuss, ha kedves az életed.

80

Varjaskéri Beatrix: „Az egyensúlyvesztéstől az új egyensúlyig.” Pál Feri előadása a Nyitott Akadémia szervezésében 

85

Fodor Csilla:  Hogy vagy?

88

AJÁNLÓ

 

Örvényesi Rita: Tarts stresszkezelési tréninget! Így lehetsz hiteles. KÖNYVAJÁNLÓ

90

SZERZŐINK

92

A MAGYAR COACHSZEMLE SZERKESZTŐSÉGE

97

 

Szerkesztői bevezető Az egészséges egészség

Jelenleg egy eléggé kemény diétát tartok, pont egy hete nagyjából annyit eszem, amennyi a napi életben maradásomhoz elegendő. Lehet, hogy többet, de nekem az előírt mennyiség/tartalom alapján ez az érzésem van. Még egy hét vár rám. A nyár kellős közepén, amitől úgy tűnik nekem, minden sarkon fagylalt, vagy fagyi feliratok kiabálnak, az összes utamba kerülő óriásplakáton ételt reklámoznak, és most érik a gyümölcsök legjava, a tiltólistás dinnyék, és a többiek is mind kiabálnak a sarki zöldségesnél, hogy egyél meg.

A családtagjaim szerint normálisan működő személyek nem tesznek ilyet magukkal. Főleg nem két hétig.

Szerintem pedig a lelki egyensúlyomhoz szükségem van arra, hogy kényelmesen beleférjek a ruháimba, és évente egyszer kitakarítsam magamból mindazt, ami bekerült és itt-ott letornázhatatlanul leülepszik. Szerintük ez már nem egészséges, szerintem pedig nagyon is az. Két hét nem hosszú idő, ha egy kerek esztendőhöz viszonyítjuk.

Nem vagyunk egyformák. Kinek mit jelent az egyensúly, az egészség, a jól lenni állapota.

Vannak természetesen alaptézisek, amelyeket vita nélkül elfogadunk. Példának okáért azt, hogy a lelki jól-létünk nélkül hosszabb távon kialakul a testi nem-jól létünk. Azt is el kell fogadnunk, hogy az agyunk nem marad ki a játszmákból, tartósan negatív gondolatok forgatásával is egyensúlyunkat, egészségünket veszthetjük.

Ma már vita nélküli, de nem volt ez mindig így. Nem kell túl idősnek lennünk ahhoz, hogy visszagondoljunk úgy harminc éves távlatra. Jó esetben a Jane Fonda – féle kötött lábvédős aerobic műsoros vhs-kazetták jártak kézről-kézre, mint a fizikai jól-lét szimbólumai.

Azóta bizony nagy utat tettünk mi, így társadalmilag, az egészünket nézve, általánosságban. Bár ott még nyilvánvalóan nem tartunk, hogy az anyatejjel szívjuk magunkba a teljes egyensúly tudását, de valahol talán tartunk. Pál Feri (Feri atya) programajánlójából véve a hasonlatot, elkezdtünk átülni egy másik székre, és talán keressük a harmadikat, a nekünk való, egészséges, jól-létet adót. 

Mint minden útnak, változásnak, az egészség-keresésnek is megvannak a maga vadhajtásai. A túlzások világa, ahol bizony könnyen lehet máshogyan, de végső soron a földre kerülni. A szélsőségek esete, a túlmisztifikált bio táplálkozással, a minden rossz történésben a gyerekkori traumát, az anyukák hibáját keresésben, vagy a folyton kalóriát számláló, megamaraton futással, és az évekig húzódó terápiás, „mindent ki kell beszélni magunkból” léttel. Talán ebben is az arany középút elve, vagy szimplán a türelmes, értő hozzáállás segíthet?

Mit tehet ezért egy coach? Mit tehet ezért egy határtudomány?

Sokat, azt hiszem.

Segíthet abban másoknak és így önmagának is, hogy megtalálja az egészséges egészséget. Azt a módszert, utat, és hangsúlyosan azt a mértéket, amivel a jól lenni érzése sokáig, élethosszig fenntartható. Egyénre szabott, belőlünk indul, minket segít. Türelemmel. Segítsen megtalálni azt, hogyan tudunk befogadni, elfogadni és főként megtartani egy-egy módszert, hogyan tudjuk elfogadni azt, hogy ahogyan az útról letérni is tartott egy ideig, az újat elsajátítani is csak idővel lehetséges.

A lapszám erről szól: olyan írásokat kapunk most, amelyek mindegyike arról szól, hogyan lehet jól változni, a változás szükségét jól felismerni, majd jól lenni, nem egy percre, hanem – ha az létezik – örökre. Egészséges mértékben, önmagunk mércéjével mérve, egészségesen.

 

Nagy Nóra
szerkesztő

Business

Vezetni csípőből vagy fejből kell?!

Szerencsés változásokon ment át a magyarországi vállalkozói kör az elmúlt évtizedben, ha a tanácsadás szempontjából nézzük. A coachingot és vezetői tanácsokat egyre inkább igénybe vevő vállalkozók jelentős fejlődést tudnak elérni szervezetükben saját vezetői munkájuk átalakításával.

Írásunkban a hazai középvállalati kutatásokra épített néhány módszerre és annak gyakorlati hatékonyságára szeretnénk rámutatni. XXI. századi innovátorként nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt, mert már ismert elemek kombinációból is ragyogó lehetőségekre bukkanhatunk. Tanácsadói és vállalkozói tapasztalataink alapján szeretnénk egy nagyon gyakori vezetői dilemmára rámutatni, amely jelentős fejlődési hátrányként jelenik meg a középvállalatoknál.

Változások a középvállalatoknál

Egy 2014-ben indított kutatás (Kurucz, 2015) alapján megvizsgáltuk, hogy milyen új jegyeket találunk napjaink változásmenedzsmentjében, továbbá hogy ezekre mennyire alkalmasak a standard változásmodellek leírásai. A változásokkal kapcsolatos megállapítások külön-külön is megjelentek már, de pár gondolat erejéig ezeket most is áttekintjük. Az említett kutatás a felé a gondolat felé irányít bennünket, hogy a vállalkozásoknak és a KKV-vezetőknek természetesnek kell venniük a változások bekövetkezését és cégükben az erre vonatkozó új projekteket. Tudomásul kell venniük, hogy a változások állandóan jelen vannak a szervezetben, és így a napi munkájuk része lesz a változások menedzselése. Ez két következménnyel jár: igyekezni kell változásmenedzserekké válni módszereikben és attitűdjükben egyaránt, vagyis nem szabad erősen a status quo fenntartásában hinniük, és azt támogatniuk. A változások „egymásra futnak”, és komoly döntési helyzeteket fognak előidézni. Ilyenkor a korábban meghozott döntésekbe vetett bizalmuknak nem szabad, hogy gátló hatása legyen a következő döntésre. Igaz, a változások eredményességének ilyen módon történő tervezése gyakorlatilag nem lehetséges az információk és adatok ismerete hiányában. Másfelől látható, hogy a változások a szervezet nagy részére hatással lesznek.

A KKV-k (de talán megkockáztathatjuk, hogy nagyobb társaik is) folyamatosan egy változásfolyammal néznek szembe. A változások nem egyenletes ütemű, de folyamatosan jelenlévő halmazával kell megküzdeni, ami erőforrásokat köt le a vállalkozásokban, és jelentős hatással van eredményességükre, stratégia céljaik megvalósulására. A változásfolyam nem ciklikus és nem inkrementális, tehát nem találunk jól körülírható nyugvópontokat, amelyek explicit módon megjelenhetnek, és tartós magatartásbeli jegyeket mutatnak. A változásfolyam inkább egy tapasztalati, implicit módon összeszedett ismeretanyagot biztosít a változásokat menedzselőknek vagy a változásban résztvevőknek. A résztvevők magatartását ez tartósan olyan módon módosítja, hogy nem térnek vissza a korábbi viselkedésmintákhoz, de az új viselkedéseket is folyamatosan felülbírálják és módosítják. A jelenség nehezen mérhető, de láthatjuk, hogy jellemzőiben mit hordoz.

A kis- és középvállalati változásfolyam jellemző karakterisztikái:

A változások állandóan (folyamatosan) jelen vannak a szervezetben – változásfolyamban él a cég. A változás projektek „egymásra futnak” – több változásprojektet kell párhuzamosan menedzselni. Változtatások hatásmechanizmusai kölcsönhatásba lépnek egymással – az eredmény tervezhetetlen. A változások a szervezeti működés jelentős részére kihatnak – semmiképpen sem inkrementálisak. A változtatások során a hatékonyság áll a középpontban – a „mindig lehet jobbat” elvét kell követni. A változások a növekedés és fejlődés területén hirtelen ugrásokat jelentenek – kevés a fokozatos javítás. A hirtelen ugrások miatt hirtelen viselkedésmódosulásokra van szükség – nagyon egyedi és nehezen menedzselhető jelenség.

A változások gyors bekövetkezése és egymásra torlódása elméleti síkon is komoly kihívást jelent egy kis szervezetnek, ahol kevés adminisztrációs és menedzsment kapacitás áll rendelkezésre. A változásokkal mégis megbirkózó vállalkozások esetében sejthetjük, hogy erős túlélési ösztönnel bírnak, és egy sajátos “titkos” eszköztárral rendelkeznek.

Elolvasnád a teljes cikket? Akkor töltsd le a 2016/4. "A Vezető" című lapszűmunkat 890 Forintért!
Kattints ide a letöltéshez. A vezető
2016/4. TARTALOMJEGYZÉK

FŐSZERKESZTŐI BEVEZETŐ: Dobos Elvira - Örvényesi Rita ---4 

IRÁNYOK
Madai Kriszta - Kállay Natália: A coach szemléletű vezetés pillérei --- 6
F. Korcz Judit: Mesés vezetés --- 13

HÁTTÉR
Szöllősy Ágnes: Ki az ügyfelem? A cég - a tulajdonos - vagy a család --- 21
Szabó Tamara: Kreativitás és vezetés. Paradoxonok feloldása a kreatív potenciál működtetéséhez – magunkban, másokban, szervezetekben --- 34
Dr. Kurucz Attila - Dr. Remsei Sándor: Vezetni csípőből vagy fejből kell?! --- 39

INSPIRÁCIÓ
Kocsis Tibor: A vezető hatodik érzéke --- 51
Bölcskei Mónika: Az okos és a bölcs vezető --- 57
A titok az, hogy mindenki megtalálja a helyét a csapatban. Interjú Hegedüs Balázzsal --- 61

KUTATÁS
Kelló Éva: A gender és coaching kapcsolata. Felsővezető nők körében végzett első magyarországi kutatás eredményei --- 66 

ESETTANULMÁNY
Szabó Gabi: Amikor egy vezetői csoport megrázza magát. És valami újat csinál. Coaching-Sharing-Learning csoport tapasztalatai --- 72
Gulyás Eszter - Kun Andrea - Szabó Zsófia: Lift helyett sziklafal kapaszkodókkal. Egy coacholó vezető képzési program hatásai a Danone szervezeti kultúrájára --- 80

SZERZŐINK --- 85
A MAGYAR COACHSZEMLE SZERKESZTŐSÉGE --- 89 

LETÖLTÖM

Vélemény

15 coach, avagy add tovább, ahogy Marshall Goldsmith teszi

Ki ne ragadná meg a lehetőséget és tudná mentorának  Marshall Goldsmith-t, a hires szakembert, aki  nem csak  a coaching szakma csúcsa, de több népszerű, toplistás könyv irója is, és kapcsolati tőkéje nyilvánvalóan számokban szinte kifejezhetetlen?

Bővebben: 15 coach, avagy add tovább, ahogy Marshall Goldsmith teszi

Rendezvények

Personal Hungary szakkiállítás - meghívó

MEGHÍVÓ

A Magyarországi Coach-szervezetek Szövetsége szeretettel várja partnereit és az érdeklődő ügyfeleket a
Personal Hungary szakkiállításon

Időpont: 2016. november 16-17. 09:00-17:30
Helyszín: Millenáris Park

MCSZ-logo.png

Bővebben: Personal Hungary szakkiállítás - meghívó

Business

Ki az ügyfelem? A cég, a tulajdonos, vagy a család?

Aki dolgozott már családi vállalkozásokkal, az biztosan megtapasztalta az eltérő működést, döntési gyakorlatot, megélte mennyire meghatározóak bizonyos érték-választások, melyek akár az üzleti érdeket is felülírják. Családi vállalkozásokkal együttműködve felmerül bennünk a kérdés, hogy ki is az ügyfél: a cég, a tulajdonos vagy a család?

Családi vállalkozásokról beszélgetve coachokkal, tanácsadókkal visszatérő helyzet a döntések módja, háttere. Hogyan hatnak láthatatlan erők a folyamatokra, hogyan születnek céges kereteken kívül meghatározó döntések, mennyire lojálisak régi üzleti partnerekhez, melyeket kívülről nézve már meghaladott a piac, vagy maga a cég. Cikkem célja, hogy átfogóan bemutassam mi az eltérés háttere, és rendszerelméleti szempontok szerint hogyan jellemezhetőek tudományos megközelítéssel a családi vállalkozások.

De mi is az, hogy családi vállalkozás, hogyan definiálható?

A családi vállalkozás kutatása és tudományos vizsgálata az 1950-es években indult, de a mai napig nincs egységesen elfogadott definíció. Sok vezetéssel és szervezéssel foglalkozó tudományos munka nem is vizsgálja külön ezt a vállalkozási formát. Egyes kutatók például csak azokat a vállalkozásokat tekintik családi vállalkozásoknak, ahol legalább két generáció érintett a vállalkozás működtetésében, mások a vállalkozásban dolgozó családtagok számát tekintik megkülönböztető kritériumnak. És vannak olyan szűk csoportra fókuszáló családi vállalkozás kutatók, akik csak olyan vállalkozásokra koncentrálnak, ahol a tulajdon és az irányítás egy személyben azonosul. Az Európai Unió 2009-ben megfogalmazott családi vállalkozás definíciója: „Családi vállalkozásnak minősülnek, méretüktől függetlenül, azon gazdasági társaságok, amelyek irányításában a tulajdonos mellett legalább még egy családtag részt vesz, valamint a család tulajdoni hányada meghatározó szerepet (nyílt részvénytársaság esetén minimum 25+%; zárt részvénytársaság esetén minimum 50+%) biztosít a családnak a tulajdonosi döntésekben”. (Európai-Bizottság, 2016)

Közkeletű tény, hogy a családi vállalkozások súlya a gazdasági életben meghatározó, bár egységes adatok hiányában nehéz a statisztikai adatokat összehasonlítani. Ernesto J. Poza amerikai szakember Family Business című könyvét a következő számadatokkal kezdi (Poza, 2007):

Sz-abra1.png

1. ábra Családi vállalkozások gazdasági jelentőség (Poza, 2007.)

A családi vállalkozásokat gyakran azonosítják – tévesen – a kisvállalkozásokkal. Pedig globálisan a közép és nagyvállalatok 1/5-e családi tulajdonban van (Poza, 2007). Jól szemlélteti a családi vállalkozások súlyát a világgazdaságban a Business Insider magazin összesítése is a világ legjelentősebb családi vállalkozásairól. Számos ismert márkát vagy cégnevet találunk köztük: Nike, Oracle, Facebook, Samsung, Volkswagen.

A családi vállalkozások megőrzése évtizedeken vagy évszázadokon át a folyamatosságot is jelenti a gazdasági életben, átörökítve tudást, értékrendet generációkon átívelően. Nem kevés azon cégek száma, amelyek 5-10, vagy még több generáció óta egy család tulajdonában vannak. A legrégebbi családi vállalkozások öregebbek, mint a magyar államiság, azaz már István király idejében azzal foglalkoztak, amivel ma is.

De mi a helyzet a magyar családi vállalkozásokkal?

 

A teljes cikk megtalálható 2016/4-es, "A Vezető" című lapszámunkban.
A lapszám ide kattintva vásárolható meg és tölthető le.

Hírek

Hogyan működik a coaching a vállalatoknál?

HR BRAND(em) - ICF konferencia 2016Az ICF konferenciája: HR BRAND(em)

Az ICF (International Coach Federation) Magyar Tagozata első ízben szervez olyan konferenciát, mely elsősorban a vállalati vezetőket és a HR szakma képviselőit szólítja meg.

Bővebben: Hogyan működik a coaching a vállalatoknál?

Hirdetés

Ajánló

Színezd ki! ( Magadat, a szüleidet, gyerekedet, munkatársadat… )

színes.pngSzínes Önismeret és Kommunikáció címmel szervezem és tartom havi rendszerességgel ezeket a nyílt workshopokat.

A műhelymunka ötlete még februárban született meg, amikor egy internetes társkereső oldal működtetőjétől felkérést kaptam önismeret, társkeresés és párkapcsolat témakörben gyakorlati előadás megtartására.  Az előadás alatt fogalmazódott meg bennem, hogy ne csak beszéljek erről, hanem gyakorlatozzunk is! - Meséli Bakai Zsóka.

Bővebben: Színezd ki! ( Magadat, a szüleidet, gyerekedet, munkatársadat… )